• Fri 7 Jan 2022 19:58
    11373 visningar
    2 svar
    2
    11373

    Vad har ni för erfarenhet av Emma-sängar?

    Första sängköpet för mig och min sambo blev en Emma-säng med Emma standard madrass + Emma diamond bäddmadrass.

    Det gick på ca: 14k och då ingick sängram, ben, gavel och madrasserna.

    Vi kan fortfarande avbeställa, och vi är väldigt splittrade i om detta var bästa sängen för det priset. Det finns ju Ikea, Mio osv också och hur mycket olika sängar som helst. Min sambo har extrema smärtor i rygg och axlar och är orolig hur madrasserna kommer hålla. Vi har fått sängen som present av min pappa så det här måste bli en bra säng som håller minst tio år. Tacksam för era åsikter och vad man ska tänka på för oss millennials.


    Säng sömn
  • Svar på tråden Vad har ni för erfarenhet av Emma-sängar?
  • Fri 7 Jan 2022 20:02
    #1

    Har ni fått hjälp att prova ut sängen så den passar er? Det är inte alls säkert att samma säng passar er båda utan ni det kanske är bättre på två olika sängar och madrasser.

    Vi har varit väldigt nöjda med sängar från Ikea, men det gäller att ta tid på sig att prova ut så ett tips är att inte köpa sängar på Ikea under helgen.

  • Sat 8 Jan 2022 21:24
    #2

    De finns endast online så man kan inte prova de innan beställning. Det går att få testa den gratis hemma i hundra dagar och sen skicka tillbaka om vi inte är nöjda som tur är. Vi har varit till endast en mindre möbelbutik och testat sängar än så länge och inga där kändes rätt för oss. Har inte kollat på Ikea eller Mio ännu.

Svar på tråden Vad har ni för erfarenhet av Emma-sängar?