Blomman56 skrev 2022-01-07 23:07:54 följande:
Blödning v5
Har nyligen plussat och igår kväll så kom det blod. Blöder fortfarande och vet inte hur jag ska tolka det hela. Det är rött blod som har minskat en aning. Kommer koagulerade strimmor och små klumpar men inget ovanligt om man jämför det med en mens eller faktumet att blod koagulerar oavsett. Kommer främst när jag sitter på toaletten. Ingen direkt smärta bara lite molande. Hade inte jättemycket gravsymptom innan men det har inte blivit mindre av dem nu, och gravtest är fortfarande positivt.
Försöker mest förstå vad det kan vara. Vet att man kan blöda under tidig graviditet men samtidigt är man orolig för missfall. Försökte kontakta barnmorskan men kunde inte nå hen idag, och nu är det helg. Det är första graviditeten
Någon som varit med om liknande eller något? Vet att det är svårt att avgöra vad som är vad m.m. men känner att jag vill ventiliera och ja bolla med.
Jag tycker tyvärr det låter misstänkt som missfall. Missfall behöver inte följa av smärta, speciellt inte när man inte är så långt gången. Vidare går det oftast inte från en dag till en annan för gravtest att visa negativt, det kan ta allt från några dagar till några veckor innan HCG försvunnit ur kroppen.
Har du tidigare testat med cb digital med veckoindikator? Om inte tycker jag du ska göra det nu (eller ja, kanske imorgon för att ta med morgonurin) och därefter vänta en vecka och testa på nytt. Om det är ett missfall kommer antalet veckor antingen ha minskat eller inte ökat. Beroende på resultatet får du ta det därifrån.
Tyvärr finns det inget BM kan göra, annat än att kanske erbjuda blodprov med ett par dagars mellanrum för att jämföra HCG i blodet.
Jag har själv genomgått tre missfall/MA och vet att det kan kännas tufft. Om du vill ventilera eller bolla är det bara att du hojtar. Jag håller tummarna för dig!