• Ehlda

Gravid, ammar & har oregelbunden mens, när kan bf vara?

Jag hade sex senast 15/12 och 5/1, enbart. Oskyddat båda gångerna. Idag plussade jag, om än väldigt svagt. Haft molande till och från i 1-2 v så har trott mensen var på väg. Mår dock inte illa vilket jag brukar börja göra i v 6 ungefär. (Har flera barn) Ammar min bebis och har ingen regelbunden mens alla, det kan gå nån månad mellan varje.

Så, plussade jag nu kan det ju inte vara befruktat 5/1 utan runt 15/12 eller? Och var och hur vet jag då hur långt gången jag är? ???? På ett ungefär i alla fall...

• Svar på tråden Gravid, ammar & har oregelbunden mens, när kan bf vara?
  • Anonym (6)

Du kan omöjligt ha hunnit plussa på ett samlag från endast 6 dagar tillbaks. Så du blev gravid pga samlaget den 15/12. Om vi drar till med att du blev gravid samma dag tills 4 dagar efter så är du i v.5+6 ner till v.5+2. Extremfall 5+1. Men vecka 6 i alla fall. Du får göra ett VUL och se om det går få mer exakt.

• Ehlda

Tack för svaret! Då tänker jag rätt. Snurrigt nu, aldrig blivit gravid när jag ammat förr. Haha.

• Anonym (6)
    Ehlda skrev 2022-01-11 20:01:06 följande:
    Tack för svaret! Då tänker jag rätt. Snurrigt nu, aldrig blivit gravid när jag ammat förr. Haha.
    Du är inte den första. Tungan ute 
Svar på tråden Gravid, ammar & har oregelbunden mens, när kan bf vara?