• Alllltidorolig

    Smittade på en dag?

    Hej!

    Jag är 20 år och detta är mitt första inlägg här så vi får se hur det går...

    Nu är det såhär att min bror har testats positivt för covid19 idag, onsdag. Jag var på jobbet i morse men sen fick jag reda på att han testats positivt och då åkte jag hem innan lunch (Ja jag bor fortfarande hemma). Alla i familjen har tagit snabbtest och det är bara brodern som testats positivt och ingen har symtom. Vi vet även varifrån han fått det då några hans vänner också har det och det var därför han testade sig.

    Men jag var på jobbet igår tisdag, och lite idag och nu i eftermiddag skickade min arbetskollega att hon och hela sin familj testats positivt och är nästan helt säkra på att det är jag som smittat dom.

    Är det verkligen rimligt?

    Isåfall måste jag ha burit på smittat utan att ha Corona. Skickat det till henne igår för jag har inte träffat henne sen innan jul, och sen har hon kommit hem och smittat sin familj och alla blivit sjuka på 1 dag. Och deras covid har brutit ut mycket snabbare än min.

    Det är ju rimligt att bära på smittan utan att ha det på testet men jag tycker att det gått lite för fort.

    Jag fattar att det inte är omöjligt men det låter inte så rimligt. Har ni hört om något liknande eller vet något?

    Det finns inget jag kan göra nu men jag är alltid orolig och vill inte ställa till med besvär.

  • Svar på tråden Smittade på en dag?
  • Anonym (op)

    Osäkert. Din bror och du kan ju iof ha burit på smittan längre än ett par dagar, min son har abslut inga symptom men har ändå covid, men det ska inte vara så vanligt med inga symptom alls, det förekommer dock.

  • Anonym (op)

    Missade att ni träffats igår bara?

    Nej då kommer det inte från dig.

  • Anonym (Tess)

    Tror verkligen inte de har blivit smittade av dig. Så fort kan det ju inte gå?

  • Spucks
    Alllltidorolig skrev 2022-01-12 18:26:21 följande:

    Nej det spelar ingen roll men känns bara inte så bra att hon lägger all skuld på mig


    Om hon skuldbelägga dig, är hon en idiot. Bryr dig inte om vad hon säger.
  • Alllltidorolig
    Anonym (Tess) skrev 2022-01-12 18:37:42 följande:

    Tror verkligen inte de har blivit smittade av dig. Så fort kan det ju inte gå?


    Hon tror att det är omikron eller vad den nu heter. Och den smittar ju mycket snabbare
    Anonym (Tess) skrev 2022-01-12 18:37:42 följande:

    Tror verkligen inte de har blivit smittade av dig. Så fort kan det ju inte gå?


    Hon tror att det omikron eller vad den nu heter och det smittar mycket snabbare
Svar på tråden Smittade på en dag?