• Anonym (Mode medveten)

Baddräkt eller bikini?

Vad tycker ni?

Vad föredrar ni?

Vilken ålder är ni i?

Baddräkten är riktigt nice, som ett fint fodral man tar på sig och framhäver sin feminina kvinnliga sida.

Så fint när man ser den gå över ljumskarna och höfterna.

• Svar på tråden Baddräkt eller bikini?
  • Anonym (Frun)

Det brukar sägas att när en kvinna går från bikini till baddräkt har hon gått in i tantåldern.
    Så jag föredrar bikini

• Anonym (anni)

På mig föredrar jag bikini. Har inte testat så många baddräkter men de jag har testat och den jag äger känner jag mig inte bekväm i, det är så smalt därframme så man får vara med och titta så inte fittan sticker ut, sen är det också smalt uppe vid brösten, ett snesteg och både bröstvårtor och fittan är ute i luften. 
    Är därmed imponerad av folk som klarar av att ha baddräkt. På en bikini kan man ju ha en modell som är som vanliga trosor, sen välja en topp anpassad efter ens bröst.

• Anonym (Lollo)

Båda dessa plagg är framtagna av män för att underlätta våldtäkter som oundvikligen sker på stränderna pga detta.

• Anonym (Frun)
    Anonym (Lollo) skrev 2022-01-12 19:27:35 följande:
    Båda dessa plagg är framtagna av män för att underlätta våldtäkter som oundvikligen sker på stränderna pga detta.
    Haha... Vad ska vi kvinnor ha när vi badar då? Burkini?
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Frun) skrev 2022-01-12 19:33:58 följande:

Haha... Vad ska vi kvinnor ha när vi badar då? Burkini?

Det går tyvärr inte att befinna sig på stränderna så länge dessa djur går fria
  • Anonym (46)
    Anonym (Frun) skrev 2022-01-12 18:42:42 följande:
    Det brukar sägas att när en kvinna går från bikini till baddräkt har hon gått in i tantåldern.
    Så jag föredrar bikini smile5.gif
    Brukar det? Aldrig hört. Har själv bikini och är en tant på 46 år. Det beror väl mer på vad man trivs i än på ålder.
  • Anonym (V)

Jag är tant (50 år) och kör med ett tredje alternativ - tankini. Det är perfekt för mig och lättare att byta om på stranden än med en baddräkt. Jag har en sportig variant med korta ben (så slipper jag fixa bikinilinjen också ).

Jag har väl en ok kropp för min ålder, fortfarande timglasfigur, men det är för min egen skull. Jag svassar inte runt på stranden heller utan dyker och snorklar eller läser i skuggan.

Man gör som man vill oavsett ålder. Ta det du trivs i TS. Baddräkten lät fin när du beskrev den.

• Anonym (Kvinna....)

Har alltid bikini på stranden/vid poolen när jag vill sola, alltid baddräkt i simhallen.

50 + och okej kropp tror jag.

• Mrs Moneybags
    Anonym (Kvinna....) skrev 2022-01-12 20:36:30 följande:

Har alltid bikini på stranden/vid poolen när jag vill sola, alltid baddräkt i simhallen.

50 + och okej kropp tror jag.

Samma här. Jag bryr mig inte om hur jag ser ut i andras ögon, jag har på mig det som är bekvämt och som jag själv tycker är snyggt. 

Jag är 51 och ser bra ut. 
Svar på tråden Baddräkt eller bikini?