• Thu 13 Jan 2022 10:32
    2550 visningar
    28 svar
    28
    2550

    Om man hade kunnat lägga minusröster hur hade du röstat då?

    Minusröster innebär att om partiet fått röster plockas en bort per minus röst.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om man hade kunnat lägga minusröster hur hade du röstat då?
  • Anonym (.)
    Thu 13 Jan 2022 10:39
    #1
    Don3 skrev 2022-01-13 10:32:29 följande:
    Om man hade kunnat lägga minusröster hur hade du röstat då?

    Minusröster innebär att om partiet fått röster plockas en bort per minus röst.


    Fel i tabellerna. Eller är det medvetet? Röstade minus på SD men det blev KD plus.
  • Thu 13 Jan 2022 10:48
    #2

    Säker ingen annan rösta samtidigt så det visas fel? För just nu är det röster på både kristdemokraterna och minus på sverigedemokraterna vad jag kan se.

    Annars får du klaga hos familjeliv då jag inte vet hur man manipulerar deras omröstningsfunktion.

  • Anonym (.)
    Thu 13 Jan 2022 10:49
    #3
    Don3 skrev 2022-01-13 10:48:01 följande:

    Säker ingen annan rösta samtidigt så det visas fel? För just nu är det röster på både kristdemokraterna och minus på sverigedemokraterna vad jag kan se.

    Annars får du klaga hos familjeliv då jag inte vet hur man manipulerar deras omröstningsfunktion.


    OK, det kanske är så. 
  • Thu 13 Jan 2022 21:21
    #4

    Än så länge kan man sammanfatta det som att de flesta tycker vissa partier har sämre politik än vad de övriga har bra.

    Just nu skulle kristdemokraterna styra med 100% av rösterna.

    För att få lite diskussion.

    Hade ni tyckt möjligheten att ge minus röster i riktiga valet skulle vara positivt?

  • Anonym (Hoppl­öst värre)
    Fri 14 Jan 2022 14:19
    #5

    Alla partier hade fått minus av mig eftersom inget parti har förmågan att skapa ett bättre och jämlikare samhälle. Enda hoppet ger jag till Vänsterpartiet som faktiskt är det enda med en vettig och human syn och vill förbättra livsvillkoren för vanligt folk.

  • Anonym (Hoppl­öst värre)
    Fri 14 Jan 2022 14:20
    #6

    Värdelös röstning eftersom man inte kan rösta på flera samtidigt. Vill sätta minus på alla som jag skrev.

  • Fri 14 Jan 2022 14:53
    #7
    Anonym (Hopplöst värre) skrev 2022-01-14 14:20:55 följande:

    Värdelös röstning eftersom man inte kan rösta på flera samtidigt. Vill sätta minus på alla som jag skrev.


    Eftersom du inte kan rösta för alla i vanliga val utan bara får välja en så är det rätt givet att man får välja mellan den man gillar mest eller den man absolut inte vill ha sin röst.
  • Anonym (Hoppl­öst värre)
    Fri 14 Jan 2022 17:01
    #8
    Don3 skrev 2022-01-14 14:53:02 följande:
    Eftersom du inte kan rösta för alla i vanliga val utan bara får välja en så är det rätt givet att man får välja mellan den man gillar mest eller den man absolut inte vill ha sin röst.
    Tycker lika illa om de andra partierna förutom Vänsterpartiet. Sämst om Moderaterna, SD och Centern. Så illa så jag nästan tycker ett ickeliv vore bättre.
  • Anonym (.)
    Fri 14 Jan 2022 17:31
    #9
    Don3 skrev 2022-01-14 14:53:02 följande:
    Eftersom du inte kan rösta för alla i vanliga val utan bara får välja en så är det rätt givet att man får välja mellan den man gillar mest eller den man absolut inte vill ha sin röst.
    Och i vanliga val får man bara lägga en röst, inga minusröster. Så det är väl rätt givet att man bara ska göra så här också.

    Naturligtvis får du göra din omröstning som du vill. Men det är ju lite korkat att hänvisa till ett vanligt val, när du själv inte följer reglerna för ett vanligt val.
  • Anonym (XXX)
    Fri 14 Jan 2022 17:36
    #10

    Röstade minus på V. Men jag tycker att man borde ha fått rösta på plus på ett parti också. Då hade det blivit på Sd. 

Svar på tråden Om man hade kunnat lägga minusröster hur hade du röstat då?