• Sat 15 Jan 2022 10:26
    623 visningar
    0 svar
    0
    623

    Mellanblödning efter akut p-piller

    Hej! Har en fråga om någon sitter på ett svar...

    Jag hade sex för 2 veckor sedan. Han kom i mig och jag tog ett akut p-piller bara ca 4 timmar efter själva samlaget. Samma dag insåg jag att det då var min ägglossnings-period. Antingen var det samma dag jag hade ÄL eller så hade den skett 1-2 dagar innan. Jag är nu lite nojig minst sagt för att detta akuta p-piller inte haft effekt med tanke på att ägget redan kan ha legat där och väntat samma dygn.

    Däremot fick jag en ganska kraftig mellanblödning av pillret ca 4 dagar efter att jag tagit det. Det var som en rejäl mensliknande blödning som varade i ungefär 3 dagar.

    Nu till frågan, är mellanblödningar ett tecken på att ett akut p-piller har skyddat som det ska och verkat effektivt eller kan det likaså vara att man kan ha blivit gravid ändå trots blödningar som biverkning av tabletten?

    Jag vet att det var slarvigt gjort av mig och att man i allmänhet inte alltid kan vara så säker på sådana piller...

    Jag ska ha min riktiga mens om 6 dagar så det återstår att se men kom gärna med era historier eller om ni sitter på någon fakta?


    Nojig
Svar på tråden Mellanblödning efter akut p-piller