• Anonym (Myran)

    Abort i vecka 14+, hur går det till?

    Då fosterdiagnostik visat på avvikelser som inte är förenliga med liv kommer jag att behöva avbryta min graviditet <|3 Är mest i chock för tillfället. Kommer att vara i vecka 14+ några dagar när jag påbörjar aborten.

    Hur går den här typen av abort till? Får man tabletter på kliniken för att avbryta graviditeten, och sen komma tillbaka efter några dagar och få cytotec? Är man kvar på kliniken eller får man vara hemma? Dela gärna med er av hur processen går till.

    Har endast gjort abort i vecka 7+4 pch 8+6 och då gjorde jag medicinsk abort hemma. Har två levande barn så har genomgått förlossning tidigare. Abort skrämmer mig inte, är som sagt bara i chock just nu och kan inte förstå att det här händer mig.

  • Svar på tråden Abort i vecka 14+, hur går det till?
  • Anonym (B)

    När jag gjorde abort fick man inte göra abort i v 13-15 utan var tvungen att vänta till v 16. Jag fick först tabletter på sjukhuset och några dagar senare blev jag inlagd för att föda fram fostret. För att ta ut moderkakan tog de mig till ett annat rum efteråt. Jag åkte alltså hem mellan de två besöken. Jag blödde väldigt länge efteråt, ca tre veckor, och rejält mycket de första två så se till att ladda upp med ordentliga bindor hemma, såna man har efter förlossning t ex.

    Hoppas det går bra för dig!

  • Semlan3

    Jag beklagar ?? jag avbröt en graviditet i vecka 19 i somras pga avvikelser. Jag lades in på en avdelning och fick upprepade cytotecdoser tills fostret kom ut. Det var som en förlossning. Jag skulle tro att du också blir inlagd och att det går till på samma sätt. Du får gärna skriva privat till mig om du vill. Och tipsar om facebookgruppen "livet efter avbruten graviditet". Många där har gått igenom samma i den veckan du är i och kan berätta. Styrkekramar!

Svar på tråden Abort i vecka 14+, hur går det till?