Någon som testat befruktningskopp?
Blev du gravid? Eller är det bortkastade pengar? Det sägs kunna öka chansen till graviditet med 48 %.. men stämmer det verkligen??
Blev du gravid? Eller är det bortkastade pengar? Det sägs kunna öka chansen till graviditet med 48 %.. men stämmer det verkligen??
Det är ju alldeles självklart att det inte funkar. 90% blir gravida av vanliga samlag. Behövs inget extra av nånting. De 10% som inte blir spontant gravida inom 2 år behöver oftast hjälp. Och inte är det av sånt där nys.
Det är ju alldeles självklart att det inte funkar. 90% blir gravida av vanliga samlag. Behövs inget extra av nånting. De 10% som inte blir spontant gravida inom 2 år behöver oftast hjälp. Och inte är det av sånt där nys.
Såklart.
Desperata människor mjölkar man pengar på och de är bara tacksamma.
Det ökar inte chansen. Det enda det handlar om är att du ska tro det.
För att jag var vaken på biologilektionerna och är inte så desperat att jag går på varenda bluff.
Finns studien företaget har gjort att läsa någonstans (om inte så kan man fråga sig varför)?
Det är visat att det inte hjälper att ligga i olika positioner (tex på rygg med benen upp i luften). Spontant tänker jag därmed att andra metoder för att hålla kvar sperman uppe i slidan inte heller fungerar.
Sperma består för övrigt av två delar. I den delen som kommer först finns själva spermierna samt den näring de behöver. I den del som kommer sist finns det en annan typ av vätska som spermier inte gillar. Syftet är att spermierna ska hamna längst upp vid livmoderhalsen och snabbt leta sig in i livmodern samtidigt som den sista biten ska bilda en ?propp? som förhindrar ytterligare spermier från andra män att ta sig fram till ägget.
Uppenbarligen är denna förhindrande mekanism inte särskilt effektiv, för då skulle ju inte insemination där all sperma blandas innan, fungera särskilt väl. Men man skulle väl ändå kunna tänka sig att det kanske fungerar något sämre än en ?vanlig? befruktning. I så fall kanske koppen också minskar chansen för befruktning med någon enstaka procent.
Jag vet inte, men spontant skulle jag lita mer på miljoner år av evolution än på något random företag så länge de inte presenterar några bevis.
Fast om koppen sitter och förhindrar att spermier rinner ut så kommer ju fler upp i livmodern?