• Anonym (Anonym)

Kan det gå så snabbt?

Slutade med p-piller för cirka en månad sedan. Tog ett positivt graviditetstest igår.

Kan det verkligen gå så snabbt att bli gravid eller kan testet vara felaktigt? Jag måste ju ha blivit gravid typ en vecka efter jag slutade med pillerna? Trodde att det skulle ta mycket längre tid när man gått på p-piller.

• Svar på tråden Kan det gå så snabbt?
  • Anonym (E)

Ja det kan det. Och varför skulle du nödvändigtvis blivit gravid en vecka efter? Du kan ha blivit gravid 2-3 veckor efter. Du kan även ha blivit gravid under tiden du fortfarande gick på p-piller, även om det är osannolikt.

• Anonym (E)

Och nej, testet är inte felaktigt. Positivt är positivt.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (E) skrev 2022-01-15 19:20:38 följande:

Ja det kan det. Och varför skulle du nödvändigtvis blivit gravid en vecka efter? Du kan ha blivit gravid 2-3 veckor efter. Du kan även ha blivit gravid under tiden du fortfarande gick på p-piller, även om det är osannolikt.

För om jag hade blivit gravid 2-3 veckor efter jag slutade pillerna hade väl inte testet visat tydligt positivt redan nu
  • Anonym (Em)

Så snabbt gick det för mig oxå :) Slutade med p-piller och blev gravid direkt.

• Anonym (S)

Du är gravid så grattis till det! Så fort du inte skyddar dig kan du bli gravid, om du slutade med pillren för ca en månad sedan kan ägget ha befruktats (vilket det tydligen också blivit) och då får man så klart positivt utslag.

• Anonym (olika)

Är man ung och pigg så visst kan det gå fort.

Och ibland kan naturen skoja med en. Min vän fick vänta 14 månader på att bli gravid med första, hon var då 30 och hann bli mycket orolig innan det blev nåt att de skulle ha fertilitetsproblem osv.

Så därför började de försöka med ett syskon direkt efter 6 månader- och då tog det såklart på första försöket!

• Anonym (Ålder ?)

Är det en ung kvinna under 30 år,så kan det gå fortare.Jag fick nästan ett halv år båda gångerna men var äldre då.

• Hejsan91hejsan

Grattis!!

Börjar själv undra om de kan va för bra för att vara sant att jag blivit gravid på första försöket efter mitt senaste missfall i vecka 14. Hade massa stickningar i ena sidan av livmodern igår och innan jag skulle lägga mig va de lite rosa på pappret (inget mer). Borde få mens på tis/ons. Orkar inte vänta och vågar samtidigt inte hoppas.

• Anonym (El)

tänk på att folk blir gravida om de glömmer p-piller så varför skulle du inte kunna bli gravid när du slutat äta?

Svar på tråden Kan det gå så snabbt?