• Jossan112

Gravidsymptomer

Skulle vilja få lite hjälp haha,

Jag tog ut min p-stav i Fredags och sen Torsdags haft samlag,

Och jag känner liksom att brösten är lite smått ömma och även vårtorna är styvna med.

Vissa säger de kanske är mensen som är påväg men har inte direkt känt såhär innan jag skulle haft mens!

Och de med styva bröstvårtor har jag aldrig haft såhär mycket förr, kommer nästan konstant????

När kan man ta graviditetstest?

• Svar på tråden Gravidsymptomer
  • Anonym (Sigh)

Du kan ju börja med att läsa på lite om hur ägglossning och graviditet fungerar. Hur gammal är du?

• Jag är bara jag

Här får vi ta lite grundläggande fakta märker jag. För att öht kunna ha gravsymptom måste några saker ha inträffat först.
    Ägglossning. Kanske teoretiskt möjligt att ha så pass tätt inpå att du tagit ut p-staven, men mest sannolikt inte.
    Samlag- ja, det hade ni iofs
    Ett befruktningsbart ägg. Långt ifrån alla ägg är det. Om de vore det skulle nämligen nästan alla bli gravida av alla oskyddade samlag de hade, men så är det ju inte
    Ägget ska utvecklas till en blastocyst. Det tar minst 5 dagar. 
    Blastocysten ska fästa i livmoderslemhinnan. Det tar 5-7 dagar efter äl.
    Efter det börjar hcg bildas. Hcg måste upp i en viss nivå innan det ger positivt på gravtest. Innan hcg är så pass högt kan man inte ha gravsymptom.

Så nej, vad du än känner är det absolut inte gravsymptom. Om du inte fått mens om låt säga 3-4 veckor så ta ett test då.

Svar på tråden Gravidsymptomer