• Anonym (TS)

Någon vars ögon ser ut såhär? Eller med fläck/prick i ögat? :)

TROR jag haft denna så länge jag kan minnas men blev helt plötsligt osäker efter en vän fick hudcancer i ögat. 

Skickass bilden till en vän som hade något liknande. Har någon liknande prick i andra ögat med fast mindre. 

Kan inte avgöra om det är slutet på ett blodkärl eller annat, men är det ngn som har liknande? Eller vet vad det kan vara? :)

• Svar på tråden Någon vars ögon ser ut såhär? Eller med fläck/prick i ögat? :)
  • Anonym (TS)

Får inte in mina bilder :(

• gröt

Är det en prick i iris? Då kan det vara lish noduli, helt ofarligt.

• Anonym (Njaa)

Det kan även vara födelsemärke, min svägerska har som en svart prick i ögat runt d vita. Folk tror det är smuts eller fluga som dött men det var födelsemärke. Kan inte se någon bild då jag gissar mig fram

• Anonym (TS)

Varför går det inte att lägga in bilder här?!

Det är i ögonvitan. Som en liiiten brun prick. Har något likande i andra ögat med.

Vill bifoga bild men kmr inget.

• Anonym (TS)

Kontakta min doktor. Trodde jag skulle få svar idag! Dem skriver att de återkommer inom några dagar?! Så dåligt.

• Michaaa

Oroa dig inte, inget farligt....

Testa kry dem e snabba får alltid svar via kameran

• Elin pelin

Jag skulle söka ögonläkare, inte må ha allmänläkare som har tillgång till bipmikroskop. Kry får nog svårt att bedöma något, sen blir du listad hos kry (det godkänner du automatiskt) vilket för det svårt att söka vård lokalt vid behov.

Beroende på var du bor finns det privata ögonläkare som har kort väntetid. Bor du i landsting utan privata får du gå till optiker eller allmänläkare så får de remmitera dig vidare. Lycka till

Svar på tråden Någon vars ögon ser ut såhär? Eller med fläck/prick i ögat? :)