• AMO

bestick till ett åring

Hallå

Någon som har erfarenheter av bestick till ett åringar?

Idag "äter" min dotter med "babysked" men har svårt att svänga in skedbladet i munnen, funderar på att köpa större sked/bestick och undra om svängda bestick, tex bambino är bra? Kanske fungerar bra nu, men på dagis har de säkert vanliga raka bestick eller?

Hittills har vi bara plastskedar, men är det ok med metallbestick, har nämligen bara sett de svängda besticken i metall med plasthandtag. Babybjörn har större bestick i plast men de är raka

• Svar på tråden bestick till ett åring
  • ebben

vi har en vanlig fast lite mindre gaffel till våra barn! de äter betydligt bättre med gaffel än med sked!

• Annan

Vi har använt de böjda besticken som bambino har och det har funkat jättebra tycker jag. Det var inga problem med att gå över till raka bestick sedan heller när dottern blev lite bättre på att äta.

• mye

de svängda är jätte bra men ha även raka så barnet kan träna på att äta med dem!

• mye

visst går det bra med metall!

• wozzgirl

Oliver har använt våra vanliga teskedar som bestick.. det har funkat bra tycker jag. Han hade några babyskedar i plast som liten men jag tyckte bara att de var konstiga.

• L2K

Vi varvar med tesked eller dessertsked och försöker komma ihåg gaffeln.
    På dagis får han sked och gaffel.

Linda, mamma till Sebastian -02 och Oskar -04
Svar på tråden bestick till ett åring