• rytm

    Vad är lagom?

    Förmodligen kommer detta uppfattas som ett lyxproblem, men ändå är det något som stör mig. Jag är separerad. Har två barn och träffade en ny för ett år sedan. Denna nya mannen är speciellt nära det ena barnet,  dom är med varandra jämt när barnen är hos oss. Min yngsta är mer mammig och föredrar mig, men jag tycker inte att min sambo hjälper till utan öppet favoriserar det äldre barnet. Han påstår att han inte gör det. Men han kan öppet tala om hur han hoppas dom två ska vara bästa vänner för evigt osv. Man märker genom entusiasmen och energin att han verkligen menar det med den äldsta medans det är mer konstlat med den yngre. Sambon är väldigt engagerad i barnen och det är knappt så jag existerar den veckan barnen är hos oss. Vilket jag också kan tycka är lite jobbigt. Men samtidigt fint att barnen får så mycket. Men jag vet liksom inte hur man ska göra med att dom två har en så nära relation och att jag känner att den yngre hamnar utanför. Detta är väldigt subtilt, men något som jag ser. Det är svårt att hindra personkemi, men som vuxen så tycker jag ändå man har ansvar att inte föröka favorisera öppet. Är rädd för att min yngre ska växa upp och att detta kommer följa med honom som en dold känsla. Samtidigt blir det svårt eftersom den yngre är mammig och aktiv då hellre väljer mig, jag vet inte riktigt vad som är hönan och vad som är ägget. Blir en uppdelning som är svår att bryta. Kanske är vanligt i familjer som ?sitter ihop?med?
Svar på tråden Vad är lagom?