• Emmisflemiz97

    Någon som haft njurbäckeninflammation under graviditeten

    jag är gravid i vecka 23 och har åkt på njurbäckeninflammation. 
    jag har så ont i höger njure att jag gråter emellanåt och inte kan sova på nätterna, konstant smärta. Kan inte ligga, sitta, gå gör ont hela tiden. Såfort värmekudden svalnar måste jag värma den igen. 


    förlossningsläkare har gett mig olika smärtstillande. Jag går in på fjärde dagen och jag börjar få dåligt samvete för all smärtlindring. 
    förlossningsläkaren vill att jag tar 2 alvedon och en ipren vilket jag inte vågat göra eftersom ipren inte är så bra för barnet. 
    jag är kluven för barnetsskull men vill samtidigt inte ha ont ???? 
    är det någon här inne som haft njurbäckeninflammatio under graviditeten som det gått bra för och som kan stilla min oro? 

  • Svar på tråden Någon som haft njurbäckeninflammation under graviditeten
  • Maymom

    Har du inte fått antibiotika?!

    Jag har inte haft det under graviditet men de tre gånger jag haft det har jag åkt till läkare och fått behandling första dagen jag känt det i ryggen.

  • Emmisflemiz97

    Jodå jag har fått antibiotika men smärtan kvarstår, dom sa att det tar upp till 3 dar innan antibiotikan börjar göra nytta.

    Det gör ju så fruktansvärt ont ????

  • Maymom

    Oj, för mig har det börjat kännas bättre dan efter antibiotikan satts in. En gång blev jag inlagd och fick dropp.

    Ja det gör verkligen fruktansvärt ont.

    Förstår att du inte vill ta för mycket Ipren men nån enstaka är nog ingen fara, läkaren har ju ändå ordinerat det. Testa en gång om du inte gjort det och se om det gör skillnad.

    Jag har bara tagit smärtstillande en gång när jag haft det, men det hjälpte verkligen.

  • LadyJane

    Nä men däremot njurbäckeninfektion.
    Ja det gör rejält ont.

    Jag förstår faktiskt inte din noja över ofarliga smärtstillande. Dels så ger smärtor sämre läkeförmåga dels så påverkar smärtan även barnet genom att smärtor gör att du utsöndrar en hel radda ämnen som exempelvis stresshormoner och det påverkar barnet mycket mer än smärtstillande.

    Herregud människa, gör dina riskkalkyler.

  • Maymom

    Njurbäckeninflammation på svenska, kidney infection på engelska, förvirrande. Så jo det är nog njurbäckeninflammation du haft. :)

Svar på tråden Någon som haft njurbäckeninflammation under graviditeten