• Chokladbambi

    När började din mage synas?

    När började din mage synas? Jag är gravid i vecka 14 och väntar första barnet. Jag tycker att jag börjar ana en liten kula men kan ju vara att man är svullen eller något annat. Vilken vecka är du i och vad har du för symtom?
    Jag har börjat känna mer i min mage nu och så har jag humörsvängningar. Illamåendet har slutat tack och lov.

  • Svar på tråden När började din mage synas?
  • Anonym (S)

    Runt v 16-17 om jag hade nåt riktigt tajt på mig och folk visste hur jag såg ut innan. Men var väl efter v20 det började växa fortare. Berättade i v 24 el 25 på jobbet för då gick det knappt att dölja längre.

    Är nu i v11 med andra barnet och känner mig lite knubbig efter jul och illamående som dämpats av att konstant småäta, helst sötsaker...

  • Selmans

    Något hände mellan vecka 16 och 17 och jag såg stor skillnad på bara en vecka. Magens syntes när jag låg på rygg och genom även lite bylsigare kläder.

  • Selmans

    Något hände mellan vecka 16 och 17 och jag såg stor skillnad på bara en vecka. Magens syntes när jag låg på rygg och genom även lite bylsigare kläder.

  • Kvinna1989

    Jag fick väldigt svullen mage helt i början av graviditeten, var ju såklart inte fostret ,men blev väldigt svullen och fick "mage" tidigt då men.. sen hände något, jag fick aldrig någon klasskisk "gravid mage" till och med på bf var de folk som inte trodde jag var gravid, såg bara ut som en lite "större person" .

    Jag frågade till och med på sjukhuset varför min mage aldrig blir stor ,dom sa att det beror mycket på hur ens ryggrad är formad, de har jag aldrig läst eller hört förut.

  • Anonym4848

    Första barnet för mig med, normalbyggd/normalviktig.

    I vecka 20 började man se en pyttebulle när jag låg på rygg, men typ bara jag själv som kunde se det. Stående var det först i v. 25 typ som det syntes lite men syntes absolut inte med kläder på. Gick hem från jobbet i v. 32 och då var det någon enstaka på jobbet som sett att det var något, de flesta hade inte en aning. Vecka 37 nu och nu syns det iaf! :D

  • Anonym4848

    Glömde svara om symtom, har inte haft symtom alls på hela tiden. Brösten växte mycket i början och blev ömma iofs. Hade lite stramt och stretigt i nedre delen av magen sista veckan på jobbet, annars mått som en prinsessa! :)

  • svansmamman

    Min mage var ordentligt svullen omkring vecka 14 men redan vid NIPT i vecka 12 kommenterade min barnmorska att jag hade "en fin gravidmage". Jag är nu i vecka 20 och det går inte att dölja magen längre, inte ens med bylsiga kläder. Jag var dock rätt smal redan innan jag blev gravid och har därtill gått ner mycket i vikt sedan graviditetens start så det blir väldigt tydligt med den utbuktande magen.

    Symptomen jag har är främst illamående och känsla av konstant magsjuka kvällstid (det har blivit något bättre sedan jag fick medicin) samt de senaste dagarna mycket spänningar och krampaktig känsla långt ner på magen, typ under kulan. Därutöver har jag väääldigt nära till mina känslor, om än jag fortfarande intalar mig att det inte har med hormoner att göra - jag blir bara väldigt ledsen/arg/besviken etc. Tungan ute 

  • Anonym (Aldrig)

    1: i vecka 39, födde samma vecka jag fick mage 
    2: i vecka 30. Men den va lika stor fram till vecka 36 då barnet kom ( folk trodde jag va i typ 3dje månaden)
    3: vid pluset, ser ut att vara i vecka 40 ( 40 för mig alltså men vecka 15-20 för alla andra) är i vecka 10 men rejält svullen. 

  • Desperate Housewives

    Jag var jättesvullen vecka 11, fick köpa mammabyxor då. Förstår att det inte är barnet men magen var så svullen. Sedan dess har det bara blivit mer och nu i vecka 18 så ser man magen tydligt, går inte ens att dölja med pösiga kläder. Jag var smal innan. 

  • fjanten

    Olika för varje barn. Är smal, och ganska lång. Som ogravid ca 57-58 kg till 174 cm.

    Barn 1: Syntes i tighta kläder i vecka 14.
    Barn 2: Syntes i tighta kläder runt vecka 32 (gick att dölja tills hon föddes v. 37)
    Barn 3: Syntes i tighta kläder i vecka 12.
    Barn 4: Syntes i tighta kläder i vecka 32, föddes en vecka senare.
    Barn 5: Gravid i vecka 6, syns inget än.

Svar på tråden När började din mage synas?