• Anonym (??)

Var kan man skaffa förstadagsintyg online?

Hittar inte online då de vanliga online doktorer inte utfärdar förstadagsintyg.. 

• Svar på tråden Var kan man skaffa förstadagsintyg online?
  • Anonym (e)

företaghälsovård, något din arbetsplats har tillgång till?

• Anonym (??)
    Anonym (e) skrev 2022-01-18 10:36:54 följande:

företaghälsovård, något din arbetsplats har tillgång till?

Måste hur som ta det online då jag inte kan besöka någon Vc eller företagshälsovård. Verkar stört omöjligt 
  • Anonym (Arbetsgivare)

Fråga din arbetsgivare vart du ska vända dig, det måste ju vara hen som begär det

• Anonym (??)
    Anonym (Arbetsgivare) skrev 2022-01-18 11:06:54 följande:

Fråga din arbetsgivare vart du ska vända dig, det måste ju vara hen som begär det

Ja, jag skulle vända mig till någon online finns ju en del men ingen av dem utfärdar förstadagsintyg som jag hittat.
  • Anonym (Arbetsgivare)
    Anonym (??) skrev 2022-01-18 11:14:22 följande:
    Ja, jag skulle vända mig till någon online finns ju en del men ingen av dem utfärdar förstadagsintyg som jag hittat.
    Då vidarebefordrar du den infon till arbetsgivaren, "jag har kollat med x, y och z men ingen där kan hjälpa mig, hur gör jag nu?"
  • Anonym (??)

Jättekul om man inte nu får sjuklön pga en sådan här sak. Hade de handlat om någon dag så ok, även om det ändå är jävligt trist. 

• Anonym (Arbetsgivare)
    Anonym (??) skrev 2022-01-18 11:34:58 följande:

Jättekul om man inte nu får sjuklön pga en sådan här sak. Hade de handlat om någon dag så ok, även om det ändå är jävligt trist. 

Vad är du för sjuk om jag får fråga?
  • Anonym (??)
    Anonym (Arbetsgivare) skrev 2022-01-18 11:39:49 följande:
    Vad är du för sjuk om jag får fråga?
    magsjuk
  • Anonym (Arbetsgivare)
    Anonym (??) skrev 2022-01-18 11:44:14 följande:
    magsjuk
    Åh, fy fan.

Men gör som jag skrev tidigare, skicka till din chef vilka du har varit i kontakt med, kry etc och förklara att de inte ger intyg där, hen kan ju själv ringa och fråga, hen får själv leta upp en vårdgivare för det är inte rimligt att du ska hålla på att ringa runt.

Vi har för övrigt godkänt om man kan visa att man  sökt vård så det kanske är ett alternativ.
  • Anonym (??)

Har ringt till min Vc och de ringer upp om ca 1 h så får vi se vad de säger. Efter det får jag kontakta min chef. 

Svar på tråden Var kan man skaffa förstadagsintyg online?