Grannens barn driver mig till vansinne
Jag bor i ett relativt nybyggt hus. Jag bor i mitten, alltså har en granne över och en under. Grannen ovanför bor ensam och stör mig inte förutom någon enstaka gång när han har högljudda fester, men det har varit bättre under corona.
Grannen under är föräldraledig med ett barn på ca 1,5 år. Och barnet springer runt heeeeela dagarna, de verkar aldrig vara ute och barnet verkar inte vara på förskola - jag jobbar nämligen hemma och nu har barnet sedan i höstas sprungit runt. Det låter alltså DUNKDUNKDUNKDUNKDUNK konstant. Uppåt! Jag förstår inte ens hur det är möjligt att ett barn kan springa så det skakar i huset, jag känner ibland dunsarna och det börjar bli enormt stressande att höra detta. Har testat att ha hörlurar med musik eller podd när jag jobbar men det går inte att ha hela tiden, och dunsarna tränger igenom.
Vad ska jag göra? Kontakta bostadsbolaget och säga att det är helt galet lyhört, men det är ju svårt att göra något åt. Kan ju inte direkt be grannen att binda fast barnet så hen inte kan springa heller.
Tycker ni att det är ok att barn för väsen dagtid? Är det ok för vuxna att väsnas hela dagarna och störa sina grannar?