• KERSTIN123

Ni med erfarenhet, hjälp mig.

Den 29/12 2021 fick jag missfall  ( konstaterat) var min första graviditet. Jag var i vecka 4, blöde sparsamt i 3 dagar.

Nu 3 veckor efter har jag börjat må illa när jag ätit och lite till och från under dagen, trött och lätt huvudvärk i ca 3 dagar.

Jag har inte tagit något graviditetstest sedan missfallet eller nu. Jag har heller inte tagit ett ägglossningstest. 

Jag tycker inte att jag upplevt något ägglossningssekret men har inte varit jätte uppmärksam då jag inte tänkt det skulle ske pga missfallet. 

Antigen är jag sjuk eller är det hormornrubbningar. 

Vet inte vad som är vanligt efter ett missfall..

• Svar på tråden Ni med erfarenhet, hjälp mig.
  • Hoppsan82

När jag hade ett tidigt missfall (i vecka 5) så var mina tester negativa efter en vecka och 15 dagar efter blödningen så hade jag ägglossning och blev gravid igen. 
    Så det kan ju vara ett nytt plus ??

• KERSTIN123

Det kan ju vara det men sen vet jag inte om det är de gammla hcg värdena som kommer ge utslag. Önskar man hade någon i sin närget med erfarenhet. Får kanske vänta i 3 veckor till, har läst att hcg kan vara kvar i kroppen in6 veckor. Låter lämge efter ett så okomplicerat missfall. Dagen efter missfallet hade jag VUL och läkaren sade att allt var ute och livmodern såg fin ut. Så det är iallfall posetivt men vill inte ge sambon förhoppningar, han blev så ledsen sist. 

Svar på tråden Ni med erfarenhet, hjälp mig.