Grattis du ska bli pappa! Grattis?
Vet med mig att detta här säkert väcker en del reaktioner, men får verkligen inte bra...Jag är 27 år, har hunnit plugga en master och en kandidat. Jag har drivit egen firma och tjänat en del pengar, men förlorat en hel del nu med under corona. Jag har jobbat som VD för ett företag och presterar väldigt bra när det kommer till pengar och karriär.
Anledningen till att jag säger detta är för att jag har levt mitt liv rättså bra enligt de planer jag satt upp och mått bra. Festar inte utan sköter mig och har verkligen koll på saker och ting.
Ända tills min flickvän kom hem, 5 månaden gravid, och grät. Vi skulle bli föräldrar.
Jag gjorde som jag alltid gör, började överväga situationen, kom fram till lösningar och la i 2 växlar jag inte visste att jag hade.
Nu är vår son 3 månader och jag har sedan han föddes mått extremt konstigt. Min umgängeskrets rullar på som vanligt och det går riktigt bra för dem och för mig står det still på den fronten.
Har nog alltid velat ha barn men alltid tänkt att det kommer efter 35 någon gång och känns det inte bra då blir det aldrig barn, lite så.
Min pappa har dessutom aldrig varit närvarande under min uppväxt, vet typ vad han heter, men vet också av alla som kände honom att jag är han upp i dagen. Problemet med detta är att jag aldrig vill sluta som min pappa. Har alltid haft som mål i livet att jag kanske skaffar barn, kanske inte, men jag ska aldrig se min pappa i spegeln när jag kollar in i den...
Och nu är vi här, och jag börjar förstå honom, och det äcklar mig, och jag hatar mig själv lite för det, men känner väldigt lite för vår son, han är i princip enbart ett måste varje dag och visst är det lite gulligt när han ler och så, men orkar fan inte ha med det och göra egentligen. Gör vad jag måste sen vill jag jobba, men har inget kontor för tillfället så jag gör mina affärer hemifrån. Saknar inte honom när jag gårå ut och känner väldigt lite värme mot honom.
Jag mår inte bra av detta och trodde inte att jag skulle skriva ett inlägg likt detta, men behöver någon riktning...