• Belzinas

    Jag har inte en enda vän

    Hej! 

    Jag har länge tänkt på hur otroligt svårt det är att skaffa nya vänner i vuxen ålder, och framförallt när en från början inte har några alls. Precis så är det för mig. Visst har jag 2-3 personer jag kan höra av mig till och som kanske hör av sig till mig om ingen annan har tid, men jag skulle så himla gärna vilja känna hur det är att ha någon eller några riktigt nära. När jag ser på sociala medier att folk jag följer är ute och äter middagar, går på fester eller firar födelsedagar med härliga kompisgäng så blir jag så himla ledsen och illa till mods. Ingen skulle någonsin komma på tanken att bjuda med mig i ett sånt sammanhang. Jag är liksom ingen som någon tänker på att bjuda, är liksom inte det självklara valet hos någon. Det skulle kännas så fint att få vara någons förstahandsval, någon som andra människor tänker på och faktiskt vill ha med i den sortens sammanhang. 

    Jag älskar verkligen att hitta på saker med min sambo och min son, men det känns lite sorgligt att dom är de enda jag umgås med och ibland kan jag verkligen sakna att ha några vänner. Eller det hade räckt med EN för att vara helt ärlig. Det blir såklart lite extra påtagligt de dagar sambon hittar på saker med sitt kompisgäng och jag är ensam med sonen. Missförstå mig inte nu för jag älskar både egentid med honom och familjetid överhuvudtaget, men jag känner mig ändå så otroligt ensam i detta. 

    Går det ens att träffa nya vänner i min situation? Har ni några tips på hur jag kan tänka eller gå till väga? Vet att det finns appar som typ gofrendly som säkert funkar, men det känns lite olustigt för mig att träffa vänner på det sättet. Föredrar det naturliga sättet eller vad man ska säga. Snälla säg inte bara att jag ska gå med i en förening Eller nåt, har hört det så många gånger nu.

    Stor kram till er alla
  • Svar på tråden Jag har inte en enda vän
  • Kvinna1989

    Känner att jag så gärna hade viljat ge dig massa tips , tänker och tänker men kommer inte på något bra :/ . 

    Jobbar du? Och om, är de ett ställe som du möjligen kanske kan lära känna personer bättre via, med du vet klassiska "ska vi ta en fika nån gång?" Eller kanske "Ta en promenad tillammans" (om båda är intresserade av de då.

    Jag har senaste 4 åren flyttat mellan 2 länder och 4 städer, och när jag tänker efter är det via jobbet jag lärt känna massa nya folk, utan det kanske de hade varit svårare som vuxen(?).

    Hoppas någon kan ge dig bra tips och självklart hoppas jag du hittar en vän åtminstonde! 

  • Mini700
    CoachSofie skrev 2022-01-26 20:56:58 följande:

    Jag håller med, jag började känna mig utanför så fort jag blev gravid. Folk slutade höra av sig när jag inte hade möjlighet att följa med.


    Det är väldigt tråkigt och jag kände mig ensam under väldigt lång tid.


    Vill du kan vi börja hålla kontakten och kanske hitta en vänskap? // Skrattande
    Jag söker ständigt efter nya vänner och hoppas hitta den där BFF någonstans Glad

    (Frågan är öppen till alla som söker en vän!)


    Jag är på :) 
Svar på tråden Jag har inte en enda vän