• Jojomamma

Sova över första gången

Så 3:e dejten imorgon och han har frågat om jag vill stanna över natten... 

4 år sedan jag var i ett riktigt förhållande (11år gift) och har haft två partners efter det, korta men inkluderade härligt sex dock aldrig övernattning... Grymt nervös över just att sova med någon, eller snarare vakna bredvid någon, känns intimare än sex på något sätt. Så själva sexet känner jag ingen oro över men att vakna bredvid någon Förvånad

Har en bra kontakt med denna man, men vi har inte mer än kramats och jag känner egentligen att det är tidigt, så har sagt att vi får se hur kvällen artar sig.

Frågor:
    1. Varför känns sova över intimare än sex i sig? Tänker vi olika här män och kvinnor?

2. Ni som varit i långa förhållanden, sedan singel och ska ut igen. Hur har ni tacklat detta?

Önskar att han inte frågat utan att det bara hänt istället. Känner mig som en 15-åring men är 40+

Tips och reflektioner? Tack bästa ni!

• Svar på tråden Sova över första gången
  • Anonym (Kvinna 39)

1) För att det kan vara intimare för en del, sex kan vara mer opersonligt men att sova över och gosa är känslomässigt närmare för en del
    2) Jag skulle inte sova över hos en kille efter så kort tid utan gett det några månader

Om du inte känner dig bekväm eller redo att sova över ska du så klart inte göra det heller. Det är inte han som bestämmer takten, du har dina egna gränser.

• Anonym (pppp)

Det kan kännas jobbigt på morgonen om man haft sex men det inte var så bra/man insåg att personen kanske inte är hundra rätt för en, trots allt. Då får man tackla situationen därefter. 
    Är man inte redo att sova över så är man inte. Gå på din magkänsla. 

• Anonym (Privat sfär)

Att sova med någon annan för första gången är nog det intimaste man kan göra.

Brukar inte kunna sova med nån på månader själv. Ligger spänd som en fiolsträng och mikrosover, allt känns jobbigt.

Måste känna mig otroligt bekväm med någon känslomässigt och kommunkationsmässigt innan det kommer på tal. Dessutom gillar jag inte att visa mig utan smink för någon allra minst på morgonen då jag är otroligt icke till min fördel. Man måste nog ha stark attraktion för varandra för att gilla det man ser när man vaknar, känner dåligt andedräkt, kanske måste låna toaletten för annat än att urinera osv.

Sen brukar det ändå bli helnätter även om man inte sover så mycket eller aktivt går och lägger sig. Man kan ju halvligga och liksom ha som plan att åka hem. Säg att du  inte känner dig redo för sovbiten bara. Ingen mening att tvinga sig till saker som känns obekväma. Förstår å andra sidan att man verkligen vill vara riktigt nära och kanske spendera en hel helg tillsammans om man fått starka känslor. Det är ju liksom då relationen kan utvecklas.

Ta det i din tid!

• Anonym (Täcke)
    Jojomamma skrev 2022-01-20 08:58:27 följande:
    Sova över första gången

Så 3:e dejten imorgon och han har frågat om jag vill stanna över natten... 

4 år sedan jag var i ett riktigt förhållande (11år gift) och har haft två partners efter det, korta men inkluderade härligt sex dock aldrig övernattning... Grymt nervös över just att sova med någon, eller snarare vakna bredvid någon, känns intimare än sex på något sätt. Så själva sexet känner jag ingen oro över men att vakna bredvid någon Förvånad

Har en bra kontakt med denna man, men vi har inte mer än kramats och jag känner egentligen att det är tidigt, så har sagt att vi får se hur kvällen artar sig.

Frågor:
    1. Varför känns sova över intimare än sex i sig? Tänker vi olika här män och kvinnor?

2. Ni som varit i långa förhållanden, sedan singel och ska ut igen. Hur har ni tacklat detta?

Önskar att han inte frågat utan att det bara hänt istället. Känner mig som en 15-åring men är 40+

Tips och reflektioner? Tack bästa ni!

1. Det vet jag inte.
    2. Aldrig haft ett förhållande.

Senaste tjejen jag träffade, vi träffades 4 ggr, och det enda som hände var en kram.
    Jag hade inte heller bråttom. Många här ifrågasatte varför jag inte försökte nåt. Jag var ju attraherad. Tjejen ville, fick jag veta 2 år senare.
    Många tycker att man ska ha sex vid det laget. 3-4 dejter.

Här är ett svar från en annan tråd:

Man träffas några gånger. Vid något läge frågar man om övernattning. Blir det ja då har man sex. Ibland blir det sex innan.

• Jojomamma

Sov över trots allt, eller snarare låg i sängen och lyssnade på höga snarkningar? omöjligt sov haha
    var inte så farligt trots allt

• Jonnynilsson
    Jojomamma skrev 2022-01-23 20:12:19 följande:

Sov över trots allt, eller snarare låg i sängen och lyssnade på höga snarkningar? omöjligt sov haha
    var inte så farligt trots allt

Ja vi lite äldre gubbar har en förmåga att bli lite slappa i halsen med åren. Kanske ta med öronproppar nästa gång? För det blir väl en nästa gång?
  • Jojomamma
    Jonnynilsson skrev 2022-01-24 07:44:31 följande:
    Ja vi lite äldre gubbar har en förmåga att bli lite slappa i halsen med åren. Kanske ta med öronproppar nästa gång? För det blir väl en nästa gång?
    Nästa gång är jag förberedd helt klart :)
Svar på tråden Sova över första gången