• Anonym (Anonym)

    Otrogen?

    Jag måste få ur mig och rensa systemet och kanske någon annan varit med om liknande.

    För ett år sen fick jag låna min sambos mobil för att kolla en grej och då hade han glömt stänga ner ett chattprogram och ser överst en chatt med en tjej jag aldrig hört talas om . Ifrågasatte och det va ett gammalt ex sa han som han hade hjälpt med penga nån gång o nu ville ha tillb så det va inget alls påstod han. Jag släppte det men det låg där bak i huvudet ändå hela sommaren och hösten. Precis innan jul va jag ful o kollade hans mobil och hittade samma människa övers i chatten igen, denna gång med sexuella inslag. Blev så Jävla arg och ifrågasatte, dom har pratat i några månader och planerat att ses men hon har backat varje gång. Dom har skrivit väldigt intimt om vad dom vill göra med varandra. 
    Han ångrar sig jätte mycket och har blockat henne och ska aldrig mer slänga en tanke åt hennes håll. 


    Men jag har Panik i kroppen varje dag. Hur hade ni gjort.

    jag älskar honom mer än jag någonsin älskar nån annan så jag vill inte lämna.

    jag tog kontakt med den tjejen som faktiskt va otroligt ärlig med allt och berättade hur deras relation sett ut under förra året så jag vet att dom aldrig har träffats bakom min rygg 

  • Svar på tråden Otrogen?
  • Friger

    Lägger mig inte i ditt ställningstagande. Han är inte den första, knappast den sista mannen att göra sånt. Eller kvinna för den delen.

    Va sa hon då? Hennes story! Hur träffades dom, vad var deras förhållande? Sexuellt över nätet enbart eller hade han lovat henne en massa saker?

  • Anonym (Anonym)

    Han ville ligga, thats it! Hon visste det oxå och hon hade sparat lite av deras konversationer som hon skickade till mig. Hon har varit lite nere psykiskt så hon föll för hans komplimanger men vågade aldrig gå så långt som att ses så dom har bara pratat i chattar. När hon o jag pratat fram o tillbaka en del så lovade hon mig att aldrig ha kontakt med honom mer o meddela mig om han hör av sig och eftersom jag inte litar på dem så testade jag dem en kväll genom att skicka till henne från hans telefon och hon skrev till mig då! 


    Jag vet att han älskar mig och vill leva med mig

  • Friger
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-20 16:04:13 följande:

    Han ville ligga, thats it! Hon visste det oxå och hon hade sparat lite av deras konversationer som hon skickade till mig. Hon har varit lite nere psykiskt så hon föll för hans komplimanger men vågade aldrig gå så långt som att ses så dom har bara pratat i chattar. När hon o jag pratat fram o tillbaka en del så lovade hon mig att aldrig ha kontakt med honom mer o meddela mig om han hör av sig och eftersom jag inte litar på dem så testade jag dem en kväll genom att skicka till henne från hans telefon och hon skrev till mig då! 


    Jag vet att han älskar mig och vill leva med mig


    Ja... De flesta skulle väl säga en gång otrogen alltid otrogen.

    Tror det finns två vägar där. Dom som lär sig när dom bränt sig. Och dom som inte lär sig.

    Många killar som är otrogna är det av exakt den anledning du säger. Sex. Dom är inte otrogna känslomässigt. Vad det betyder för dig får du själv avgöra.

    Det där med att tjejer hör av sig till varandra så som du gjorde... Har stött på det tidigare. Så gör killar normalt inte.

    Om du är osäker tycker jag att du ska låta känslorna svalna lite innan du fattar ett beslut. Finns ingen orsak för dig att skynda på. Du är osäker och inget kommer att förändras av att du tar den tid du behöver för att fatta rätt beslut.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-20 16:04:13 följande:

    Han ville ligga, thats it! Hon visste det oxå och hon hade sparat lite av deras konversationer som hon skickade till mig. Hon har varit lite nere psykiskt så hon föll för hans komplimanger men vågade aldrig gå så långt som att ses så dom har bara pratat i chattar. När hon o jag pratat fram o tillbaka en del så lovade hon mig att aldrig ha kontakt med honom mer o meddela mig om han hör av sig och eftersom jag inte litar på dem så testade jag dem en kväll genom att skicka till henne från hans telefon och hon skrev till mig då! 


    Jag vet att han älskar mig och vill leva med mig


    Ok, du vet att han älskar dig och vill leva med dig.

    Men sen är frågan räcker det om han konstant går bakom din rygg, sviker och ljuger?

    Vill du leva med en person som älskar dig och vill leva med dig, men som inte går att lita på? 

    Vad går din gräns för när det får vara nog? Eller spelar det ingen roll så länge du tror att han älskar dig och vill leva med dig?

    Vågar du satsa helhjärtat på någon du inte kan lita på? 

    Vågar du skaffa barn med en person som när som helst kan förstöra ert förhållande genom att ligga med någon annan?

    Du borde kanske fundera mindre på vad han vill och mer på vad DU vill?
  • Anonym (A)

    Ts, varför är du ihop med någon som håller på så där med andra tjejer och antagligen planerar otrohet...? Ut med skiten!

  • Anonym (A)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-20 16:04:13 följande:

    Han ville ligga, thats it! Hon visste det oxå och hon hade sparat lite av deras konversationer som hon skickade till mig. Hon har varit lite nere psykiskt så hon föll för hans komplimanger men vågade aldrig gå så långt som att ses så dom har bara pratat i chattar. När hon o jag pratat fram o tillbaka en del så lovade hon mig att aldrig ha kontakt med honom mer o meddela mig om han hör av sig och eftersom jag inte litar på dem så testade jag dem en kväll genom att skicka till henne från hans telefon och hon skrev till mig då! 


    Jag vet att han älskar mig och vill leva med mig


    Jaha. Det är så man visar kärlek. Genom att försöka ligga med andra. Nej ts, han älskar inte dig. Han bryr sig knappt ens om dig.
  • Tecum

    Om du älskar honom så mycket som du säger ska du naturligtvis inte lämna. Men nu vet du var du har honom och att du inte kan lita på honom. Så du måste fortsätta att hålla koll på honom och han i sin tur måste bevisa att han inte ska försöka strula igen.
    Tufft läge men är han värd det så...

  • Anonym (sådär)
    Tecum skrev 2022-01-20 19:12:42 följande:

    Om du älskar honom så mycket som du säger ska du naturligtvis inte lämna. Men nu vet du var du har honom och att du inte kan lita på honom. Så du måste fortsätta att hålla koll på honom och han i sin tur måste bevisa att han inte ska försöka strula igen.
    Tufft läge men är han värd det så...


    Är det så smart att ha ett förhållande som bygger på att man ständigt måste ha koll på sin partner? På vilket sätt är det värt det?

    Det låter mest väldigt destruktivt
  • Anonym (glädjedödaren)
    Anonym (sådär) skrev 2022-01-21 10:01:41 följande:
    Är det så smart att ha ett förhållande som bygger på att man ständigt måste ha koll på sin partner? På vilket sätt är det värt det?

    Det låter mest väldigt destruktivt
    Jag tror inte TS tänker i termer av smart eller inte. Det är hennes känslor som styr.
  • Ocdmänniska

    Förstår att du älskar han, men ett förhållande måste man ha tillit för varandra annars kommer det aldrig funka och han är ledsen för han vart påkommen inget annat. Tror du att du skulle kunna lita på han? Jag skulle inte kunna göra det kan ja säga

  • Anonym (sådär)
    Anonym (glädjedödaren) skrev 2022-01-21 15:10:53 följande:
    Jag tror inte TS tänker i termer av smart eller inte. Det är hennes känslor som styr.
    Absolut men min fråga var snarare riktad till personen som rådde TS att följa sina känslor oavsett om det är smart eller inte.

    Personligen tycker jag inte man ska råda folk att bara köra på för att man minsann är käääär, för är man kär i en tex en psykopat som sitter inne för massmord så kan det ju sluta ganska illa Drömmer

    Jag tycker det är bättre att försöka använda hjärnan när man tar beslut inte bara följa känslor blint var de än leder för känslor ju inte alltid rationella.
  • Anonym (glädjedödaren)
    Anonym (sådär) skrev 2022-01-21 15:26:32 följande:
    Absolut men min fråga var snarare riktad till personen som rådde TS att följa sina känslor oavsett om det är smart eller inte.

    Personligen tycker jag inte man ska råda folk att bara köra på för att man minsann är käääär, för är man kär i en tex en psykopat som sitter inne för massmord så kan det ju sluta ganska illa Drömmer

    Jag tycker det är bättre att försöka använda hjärnan när man tar beslut inte bara följa känslor blint var de än leder för känslor ju inte alltid rationella.
    Sure, fast å andra sidan, vilken upplevelse det kan bli. Tänk att dejta Sture Bergwall, Hitler.....

    Något att berätta för barnbarnen. Eller inte.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (glädjedödaren) skrev 2022-01-21 15:47:53 följande:
    Sure, fast å andra sidan, vilken upplevelse det kan bli. Tänk att dejta Sture Bergwall, Hitler.....

    Något att berätta för barnbarnen. Eller inte.
    Haha ja verkligen, vilken uppevelse.

    Jag tror att risken är rätt stor att man kommer ut på andra sidan av ett sånt förhållande väldigt nedbruten och trasig vilket riskerar att färga alla efterföljande förhållanden. Visst kärlek och romantik är säkert fint, men nånstans måste man ju kunna tänka rationellt oxå. Det är nog många som fuckat upp sitt liv och fått stora issues med relationer / tillit för att de envisats med att ha ett destruktivt förhållande med fel person.

    Jag var ihop med en sån person ett tag men fick avsluta förhållandet för hon var omöjlig att ha en relation med, jättefin tjej med ett gott hjärta med alldeles för skadad av sin tidigare relation, extremt låg självkänsla, enormt bekräftelsebehov, svartsjuk, etc, etc.. hon hade börjat gå i terapi men det kommer ta lång tid innan hon blir hel igen. Så jo, fel slags relationer kan absolut vara förödande.
  • Tecum
    Anonym (sådär) skrev 2022-01-21 10:01:41 följande:
    Är det så smart att ha ett förhållande som bygger på att man ständigt måste ha koll på sin partner? På vilket sätt är det värt det?

    Det låter mest väldigt destruktivt
    Jag tycker inte att det är smart, men TS var tydlig med att hon älskar honom trots allt. Då förtydligar jag bara vad det innebär att fortsätta vara ihop. Sen är det TS som måste bestämma om det är värt det eller ej. Hon är en vuxen kvinna och jag ska inte tala om för henne hur hon ska leva sitt liv. Hon behöver fundera i lugn och ro, att bara lämna helt oöverlagt i affekt kommer leda till att hon mår dåligt och ångrar sig.
  • Elizabethsmith

    Jag vet att det är jätte tufft, men jag hade gjort slut. 
    Han har blockat henne nu men det är så lätt att ta bort blockeringen och bara gömma det bättre. 
    Behöver inte ens vara med henne, kan vara med vem som helst annars som inte kommer att berätta något för dig. 


    Du fick reda på detta för att Du kom på det, han kom inte och erkände något för dig. Detta kommer säkerligen inte vara sista gången han sårar dig. 

Svar på tråden Otrogen?