• Anonym (Jh)

    Kraftig reaktion efter 1a tabletten

    Är det någon mer än jag som fått en kraftig reaktion av första tabletten? 

    Ca 3 timmar efter intag trodde jag att jag skulle få åka in till akuten och har inte läst om detta någonstans. Kraftigt illamående, svimningskänsla, kallsvettningar, domningar och kramper i händer, armar, fötter och ringningar i hela huvudet samt en krampkänsla i ena sidan av magen. Höll i sig i ca 20 min. 

    Nu är det ok men har fortfarande ett tryck i ena sidan långt ned och mår illa till och från.
    Har ring BM och hon säger att det är 100% att fostret växer i livmodern vilket annars är oron när man får ont i ena sidan. Riktig otäck upplevelse. 

    Hur har ni mått efter 1a tabletten?

  • Svar på tråden Kraftig reaktion efter 1a tabletten
  • Anonym (Jh)

    Mifegyne som är den första tabletten man tat vid arbort. Som tråden handlar om.

  • Anonym (Mifegyne)

    Jag fick också extremt ont inom 3 tim efter att jag tagit mifegyne. Har aldrig varit med om en så intensiv smärta förut. Men jag hade fått smärtstillande hos gyn som tur var.

    Hoppas du mår bättre nu och att allt har gått bra! 

  • Anonym (Jh)
    Anonym (Mifegyne) skrev 2022-01-20 21:30:40 följande:

    Jag fick också extremt ont inom 3 tim efter att jag tagit mifegyne. Har aldrig varit med om en så intensiv smärta förut. Men jag hade fått smärtstillande hos gyn som tur var.

    Hoppas du mår bättre nu och att allt har gått bra! 


    Tack!

    Vill informera om allt gick som det skulle trots reaktionen på Mifegyne. Själva aborten gick lindringt till, som en kraftig mensvärk. Illamåendet av de sista tabletterna var ingenting jämfört med graviditetsillamåendet. 

    Men en varning till känsliga personer, som jag själv, ta inte tabletten och planera in en lång bilresa som jag gjorde eller något annat som kräver någon form av vakenhet. Jag rekommenderar utifrån mina erfarenheter att åka hem och bädda ned sig och ta ledigt fram till aborten om så möjligt. Jag hade frossa och mådde som en kratta fram tills själva aborten. Sen var det, under omständigheterna, bra dagen efteråt.
Svar på tråden Kraftig reaktion efter 1a tabletten