• Anonym (gg)

    Hur snabbt börjar man blöda vid MA när man fått tabletter?

    Jag är helt säker på att jag fått MA men ska kolla upp det iböjan av nästa vecka igen. Såg på Vul häromveckan att fostret var alldeles för litet för den veckan den skulle vara i och fanns inga hjärtslag, blev såklart väldigt ledsen :(.

    Jag är så orolig för hur det kommer kännas och hur mycket jag kommer blöda. Hur snabbt startar det efter jag tagit tabletterna? Gör det väldigt ont? Fostrets tillväxt verkar ha avstannat i vecka 4-5.

    Ska jag stanna hemma från jobbet? Är som sagt jätteorolig och önskar att det kunde starta av sig själv.

  • Svar på tråden Hur snabbt börjar man blöda vid MA när man fått tabletter?
  • Anonym (4)

    Det är så olika. När jag fick MA första gången och fick pillren sa dom att det inte var så ovanligt att det inte funkade på första omgången. Och mycket riktigt, det hände ingenting för mig. Fick en andra omgång en vecka senare. Hände inte mycket på sjukhuset så fick åka hem. Då satte det igång. Rejält. Jag var i v.11 och fostret hade dött v.7. Är man mindre långt gången känns det nog mindre. Men arbeta? Nej det tror jag verkligen inte går.

    Men först av allt måste du få det bekräftat. Tom jag som var i v.9+0 och det inte rådde nån tvekan fick göra ett VUL till.

  • Anonym (Kaka)

    Några timmar tog det, efter dom första "riktiga" tabletterna. Kanske 3 timmar. Jag hade inte mer ont än mens, tog dom smärtstillande jag fick från sjukhuset. Har haft 2 MA och båda har gått lika bra, medicinskt. Även psykiskt kände jag en lättnad att få avsluta ordentligt, då det ju tog några veckor att få det helt bekräftat, och kunna börja om från noll liksom. 

  • Anonym (Kaka)
    Anonym (Kaka) skrev 2022-01-22 12:13:40 följande:

    Några timmar tog det, efter dom första "riktiga" tabletterna. Kanske 3 timmar. Jag hade inte mer ont än mens, tog dom smärtstillande jag fick från sjukhuset. Har haft 2 MA och båda har gått lika bra, medicinskt. Även psykiskt kände jag en lättnad att få avsluta ordentligt, då det ju tog några veckor att få det helt bekräftat, och kunna börja om från noll liksom. 


    Just det, jag var väl i vecka 6-7 typ och fostren hade dött 1-2 veckor innan. 
    Jag fick också lite feber och frossa, men det gick över snabbt. 
Svar på tråden Hur snabbt börjar man blöda vid MA när man fått tabletter?