• Mimmiimimmii

    Ecitalopram

    Hej
    Äter 10 mg av Ecitalopram o har gjort i flera år.
    Någon mer som gör det? Får man ta ett glas vin till dessa?
    Finns det någon nackdel med att äta dem flera år?

  • Svar på tråden Ecitalopram
  • Anonym (.)

    Gå till apoteket och prata men en farmaceut. De har 5 års utbildning i hur läkemedel påverkar kroppen och är mycket mer pålitliga än svar från random människor på familjeliv.

  • Anonym (Hanna)

    Hej! Jag äter dessa sedan 1år tillbaka. Nu dricker jag inte alls mycket och speciellt inte vin men det känns som jag blir sämre dagen efter än om jag inte hade gått på den medicinen. 


    I midsommar drack jag 2 cider och var skitdålig dagen efter. Vet inte om det är ålder eller medicinen.  

  • Anonym (Typ)

    vilken typ äter du ts ? Det står på fass om de inte rekommenderar att man dricker alkohol i samband med dessa. 
    Min man har käkat dessa i några år och upplever också att han mår väldigt dåligt av några glas vin dagen efter, men om det är pga tabletterna eller annat vet vi inte. Har inte hindrat honom från något glas vin eller öl då och då.

  • Mimmiimimmii

    Jag har bara tänkt att ta nått glas öl eller vin. Är noga med det men undrar om det kroppsligt är farligt. Det säger bara att de avråder o dricka men att man kan äta dem livet ut . Sen är frågan om det är någon här som ätit dem många år o om det finns någon nackdel om man inga känner några biverkningar?

Svar på tråden Ecitalopram