• Anonym (Kaffedraken)

    Missfall, vad började först?

    Befinner mig för tillfället i totalt upplösningstillstånd, jag är gravid i vecka 11 (10+3) och började blöda igår. Först bruna blödningar, nu färskt rött blod dock ännu I liten mängd. Har inte ont i magen, däremot i underlivet som krampar. Känner mig yr, illamående och trött. Är såklart så rädd att ett missfall är på gång så vill ställa frågan. Hur började era missfall, med blödning eller smärta? 

  • Svar på tråden Missfall, vad började först?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Förstår din oro och tyvärr kan man inte gör mer än att vänta och se. Alla mina mf har varit enbart blödningar och ingen smärta. Blödningar kan förekomma av olika anledningar och känner du stark oro så borde du ta kontakt med sjukvården. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mitt började i v10+2. Fick bruna flytningar först och sen lite rött. Åkte direkt in till gynakuten och fick bekräftat att bebisen hade slutat växa för 3 veckor sedan. Fick hjälp med cytotec för att få ut allt. För mig var det ingen möjlighet att stanna hemma och vänta och se. Hade jag aldrig klarat. 
    Hoppas den lilla mår bra trots allt. 

    Men om det inte är så kan jag i alla fall säga att jag blev gravid direkt efter och är nu I v20. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Mitt ma började jag få rosa flytningar i v.6 (det var då fostret avstannade) och det ökade varje dag. I slutet på v.8 började jag få ont och blöda mer än en mens och efter tre dagar så kom liksom allt ut och då blödde det hyfsat mycket och gjorde ont. Värken släppte i princip på en gång.

    de andra gångerna jag har blödit inder graviditeterna men där det har gått bra så jag jag inte haft ont. Blödde med nr 2 nr 4 och nr 5. Nr 3 var ma.

    jag har blött mellan v.7/8-v-12 med 2an och 4an och med 5an så blödde  senast i v.18 men allt var bra 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har ett MA i bagaget (första graviditeten) det enda tecknet på att något var fel var att alla symtom försvann, men var i v 12 så tyckte inte de va konstigt. 

    Har efter det fyra graviditeter varav tre har jag haft blödningar från och till v 5-12 utan att någon kunnat svara på varför jag blöder. Har inte haft ont mer än lite växtvärk. Har varit allt från rosa, brunt till rött som runnit i toastolen. Har varit på ett antal vul och som sagt ingen har någonsin hittat någon orsak till blödning. Har tre barn och de fjärde ligger i magen v 36. I denna graviditet blödde jag oxå i v 11, de rann och var klarrött, höll i sig hela dagen samt rosa/bruna flytningar två dagar efter men allt var bra med bebisen. 


    Ring gyn och be om en koll, i mitt landsting är de väldigt generösa och jag har fått komma nästan varje gång. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Gasell) skrev 2022-01-22 09:43:45 följande:

    Jag har ett MA i bagaget (första graviditeten) det enda tecknet på att något var fel var att alla symtom försvann, men var i v 12 så tyckte inte de va konstigt. 

    Har efter det fyra graviditeter varav tre har jag haft blödningar från och till v 5-12 utan att någon kunnat svara på varför jag blöder. Har inte haft ont mer än lite växtvärk. Har varit allt från rosa, brunt till rött som runnit i toastolen. Har varit på ett antal vul och som sagt ingen har någonsin hittat någon orsak till blödning. Har tre barn och de fjärde ligger i magen v 36. I denna graviditet blödde jag oxå i v 11, de rann och var klarrött, höll i sig hela dagen samt rosa/bruna flytningar två dagar efter men allt var bra med bebisen. 


    Ring gyn och be om en koll, i mitt landsting är de väldigt generösa och jag har fått komma nästan varje gång. 


    Nästan exakt så har det vart för mig. 1a graviditeten ingenting, sen så andra, tredje, fjärde och nu femte (är i v.23+0)

    Grav 3 var mitt ma och det skiljde sig från de andra gånger jag blödde 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Mf 1 v.11: inte alls. Upptäcktes på VUL.
    Mf 2 v.6: blödningar som snabbt eskalerade
    Mf 3 v.6-7: blödningar
    Mf 4 v.14: värkar

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ebo88 skrev 2022-01-22 09:36:40 följande:

    Mitt ma började jag få rosa flytningar i v.6 (det var då fostret avstannade) och det ökade varje dag. I slutet på v.8 började jag få ont och blöda mer än en mens och efter tre dagar så kom liksom allt ut och då blödde det hyfsat mycket och gjorde ont. Värken släppte i princip på en gång.

    de andra gångerna jag har blödit inder graviditeterna men där det har gått bra så jag jag inte haft ont. Blödde med nr 2 nr 4 och nr 5. Nr 3 var ma.

    jag har blött mellan v.7/8-v-12 med 2an och 4an och med 5an så blödde  senast i v.18 men allt var bra 


    Förlåt för OT, men hade du lågt sittande moderkaka de övriga graviditeterna? Läst att just det ökar risken för blödningar. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Moderkaka) skrev 2022-01-22 14:02:01 följande:
    Förlåt för OT, men hade du lågt sittande moderkaka de övriga graviditeterna? Läst att just det ökar risken för blödningar. 
    Nej. ev känslig livmodertapp och känsliga slemhinnor.

    tar blodförtunnande men jag hade blött oavsett men inte lika mycket.

    under 2a graviditeten så hade jag en blödning i livmodern men de övriga vet dom inte 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har haft två missfall, båda har börjat med brunaktig blödning.   
    Det första var i vecka 6-7,  hade bruna småblödningar i ett par dagar, som sedan övergick till mer och mer riklig röd blödning och smärta.  
    Det andra var i vecka 10, men fostret hade dött långt innan. Det var liknande det första, men gjorde inte lika ont. 
    Jag har fem barn och har blött lite under alla graviditeterna, både brunt, rosa och rött.    Men mycket sparsamt och ingen smärta alls då.  

  • Anonym (Kaffedraken)

    Då jag inte gillar när trådar inte får ett avslut uppdaterar jag. 
    Det var ett missfall, tog 3 dagar från bruna flytningar till att riklig blödning och själva missfallet verkligen satte igång. Tack för era svar. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Rädd blivande mamma) skrev 2022-01-24 07:12:15 följande:
    Då jag inte gillar när trådar inte får ett avslut uppdaterar jag. 
    Det var ett missfall, tog 3 dagar från bruna flytningar till att riklig blödning och själva missfallet verkligen satte igång. Tack för era svar. 
    Beklagar! Sörj, ta hand om dig och ta nya tag när du orkar igen. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Kaffedraken)

    Mitt missfall började v 11+2 tror jag. Då hade jag två dagar tidigare berättat för alla mina vänner. En vekca eller så tidigare slutade jag känna mig gravid. Själva missfallet var att jag fick ont i magen och blödningar som sen blev kramper och att det till slut kom ut. då var jag ensam hemma medan min kille satt på krogen och hade kontakt med mig på sms. Sen när han kom hem var det över.

Svar på tråden Missfall, vad började först?