• Anonym (Hm)

    Ni som är otrogna varför är ni det?

    Förklara gärna varför vill veta hur ni tänker

  • Svar på tråden Ni som är otrogna varför är ni det?
  • Drottningen1970

    Jag tror de flesta otroheter uppstår av en slump. Att det inte med automatik behöver innebära att kärlek sakna, att man söker bekräftelse eller något sådant. Utan att det helt enkelt är tid, plats, tillstånd där situation uppstår, ofta med alkohol inblandat, där man helt enkelt låter sig falla för stundens ingivelse. 

  • Anonym (C)

    För mig var det till en början en ren tillfällighet. Lät mig förföras på en jobbkonferens, kanske för att jag var sur på maken ett bråk veckan innan. Men efter det fantastiska sex och de våldsamma orgasmer jag fick så kunde jag inte låta bli att fortsätta träffa denna man. Den njutningen vill jag inte vara utan.

  • Anonym (se mig)

    Jag har läst att kvinnor är otrogna för att dom inte blir sedda av sin man.
    Jag tror att kvinnor är otrogna för att dom är kåta, och har behov av nya, häftiga upplevelser.
    Och så tänder dom på att andra män ser dom.
    Nakna.

  • Anonym (Knullis)

    Det här snacket om att "han ser inte mig", " vi har kommit ifrån varandra" och så vidare och så vidare i all oändlighet....

    Det är ju bara struntprat. Varför inte bara erkänna att ni är kåta?

  • Anonym (jaha)
    Anonym (se mig) skrev 2022-01-23 07:14:20 följande:

    Jag har läst att kvinnor är otrogna för att dom inte blir sedda av sin man.
    Jag tror att kvinnor är otrogna för att dom är kåta, och har behov av nya, häftiga upplevelser.
    Och så tänder dom på att andra män ser dom.
    Nakna.


    Det du läst är inte en förklaring för varför folk är otrogna det är en bortförklaring där man försöker skylla sina agna val på omständigheter och delvist sin partner. Men sanningen är att oavsett vad man känner (om man känner sig osedd, obekräftad, eller vart kär/kåt) så har man ju hela tiden haft ett val där man kunde valt nåt annat sätt att hantera situationen men valde otrohet där andra valt annorlunda.

    Om Kvinna A och Kvinna B känner sig osedd av sin man så betyder ju inte det att båda genast måste ut och knulla första bästa snubbe de hittar, Kvinna A kanske hittar ett värdigt sätt att hantera situationen men Kvinna B är otrogen. Dvs det är inte situationen (att känna sig osedd) som avgör, det är individens personlighet, värderingar, etc som avgör hur man hanterar situationen. 
  • Anonym (Cex)

    oj, sån här fråga kan hända att man ställer sig :-/.
    ska man svara för att sedan få skit mycket skit, för att höra så smutsig människa man är

  • Dirtyminded

    Kåthet naturligtvis!

    Men inte enbart den klassiska "fyllekåtheten", även om det också hänt... 

    Det har ju även hänt att man känt en attraktion, t ex efter att man börjat prata sex med någon man aldrig gjort det med tidigare och insett att man har exakt samma sexuella preferenser, vilket lett till en kåthet, vilket lett till otrohet...

    Eller att man helt enkelt "klickat" med någon, det har blivit en flirt som sen utvecklats till otrohet..

    Att jag är en hemsk och omoralisk människa har vi redan utrett, så det behöver vi inte göra igen! Skrikandes

  • Anonym (Cex)
    Dirtyminded skrev 2022-01-24 14:27:32 följande:

    Kåthet naturligtvis!

    Men inte enbart den klassiska "fyllekåtheten", även om det också hänt... 

    Det har ju även hänt att man känt en attraktion, t ex efter att man börjat prata sex med någon man aldrig gjort det med tidigare och insett att man har exakt samma sexuella preferenser, vilket lett till en kåthet, vilket lett till otrohet...

    Eller att man helt enkelt "klickat" med någon, det har blivit en flirt som sen utvecklats till otrohet..

    Att jag är en hemsk och omoralisk människa har vi redan utrett, så det behöver vi inte göra igen!  // Skrikandes


     


    Av exakt samma anledning där du nämner prat av sex och en verkligen underlig situation började min resa. Si så där 5 år sedan tills nu.
    Nu är mitt liv en snuskig jävla novell.
    Typ så att jag känner att jag får släppa en självbiografi fast anonym .

    men absolut så har det med kåthet, spänningen gör en kåt.

Svar på tråden Ni som är otrogna varför är ni det?