• Tizas

Abort eller inte?

Hej.. 
    jag har precis fått veta att jag är oplanerat gravid.
    jag vill så gärna ha barn och är dessutom helt traumatiserad efter en abort för några år sedan, vilket har gjort att tanken på abort ger mig dödsångest. 

min pojkvän, som verkligen är världens finaste, som aldrig skulle lämna mig oavsett vad jag väljer, han får dödsångest av tanken på att få barn nu. 

jag känner mig splittrad. är jag egoistisk om jag behåller barnet? Jag vet inte hur jag ska kunna ta ett beslut som känns bra för oss båda. Snälla bolla lite med migRynkar på näsan

• Svar på tråden Abort eller inte?
  • Anonym (Kan kan inte)

Kan du inte genomföra en abort till, då kan du inte.

Får han dödsångest så kan han vända sig till vården och få hjälp med att hantera sin ångest. 

Det är du som bär på barnet och har det slutgiltiga valet.

Hur gamla är ni och hur länge har ni vart tillsammans ? 

• Anonym (Tizas)

Jag är 13 och han är 33.

• Anonym (Chefen)

Du ska vara egoistisk! fast det är du ju ändå inte helt! du tänker ju på det nya livet också. Och även din kille märks det.
    Han verkar ju också vara egoist för övrigt.

• Anonym (Chefen)

Lilla trollunge där!! :-*

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Tizas) skrev 2022-01-22 18:49:40 följande:

Jag är 13 och han är 33.

Tråden anmäld
  • Anonym (L)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-22 19:23:28 följande:
    Tråden anmäld
    Varför då? 
    Det är ju inte TS som trollar, utan en anonym som låtsas vara TS.    Anmäl det inlägget istället för hela tråden. 
  • Anonym (Kan kan inte)
    Tizas skrev 2022-01-22 19:02:19 följande:

Jag fyller 25, han fyller 27. 

Då är det ju inte någon konstighet om åldern (tänkte om ni var runt 17-20 etc) 

Du gör det val som känns bäst för dig och sedan får han söka stöd. Jag har förståelse för att han kan tycka det är ångestladdat
    (jag själv fick panik när jag blev oplanerat gravid med min sambo men han stöttade och efter ett tag när man landa i det så blev jag ju så lycklig och glad)

men att han får ångest ska inte innebära en ända utväg för lösningen är abort.

tänk noga och för vad som känns bäst utifrån din kropp och knopp 
  • trollhona
    Tizas skrev 2022-01-22 16:55:42 följande:
    Abort eller inte?

Hej.. 
    jag har precis fått veta att jag är oplanerat gravid.
    jag vill så gärna ha barn och är dessutom helt traumatiserad efter en abort för några år sedan, vilket har gjort att tanken på abort ger mig dödsångest. 

min pojkvän, som verkligen är världens finaste, som aldrig skulle lämna mig oavsett vad jag väljer, han får dödsångest av tanken på att få barn nu. 

jag känner mig splittrad. är jag egoistisk om jag behåller barnet? Jag vet inte hur jag ska kunna ta ett beslut som känns bra för oss båda. Snälla bolla lite med migRynkar på näsan

Beslutet är ditt, det är din kropp och om du inte kan genomgå en abort så kan du inte. Då är det dags att börja planera namn och inköp av saker.
    Din kille behöver prata med någon, kontakta er vårdcentral och be om en tid hos kurator. Det går på högkostnadsskyddet. 
  • Zakopane

Det är normalt att få panik när man är gravid. kan drabba båda parter.

Jag fick panik när jag upptäckte att jag var gravid, trots att det var planerat. Men trodde inte det skulle hända så snabbt! Som tur är har man nio månader på sig att landa i det som sker.

Som sagt, det är normalt att känna att man är inmålad i ett hörn, hur i helvete ska det här gå osv. Jag kände så fast jag är kvinna. Jag gissar att det är så din kille känner nu.

Se om ni kan gå till någon och bolla era tankar. 

Svar på tråden Abort eller inte?