• Anonym (Fundersam)

Normalt att gilla en bild på sitt ex?

Hej, 
    jag träffar en man som är skild sedan 3 år och var tidigare gift i 20 år och de har gemensamma barn. Bra relation. Han lämnade henne vilket hon hade väldigt svårt för. Brukar prata om hur dålig hon var på detta och detta osv. Att han borde ha lämnat för längesen. Har inte haft anledning att ifrågasätta detta utan litar på honom. Men hur ska man tolka när han gillar bilder hon lägger upp på sig själv? dvs porträttbilder? Är det ok? 

• Svar på tråden Normalt att gilla en bild på sitt ex?
  • Fossil

Han överdriver nog hennes dåliga sidor för att få dig att känna dig mer värdefull för honom.
    Vore hon så dålig så hade han knappast brytt sig om hennes bilder.

Som svar på frågan, ja det är ok att gilla ett ex bilder.

• Anonym (inget konstigt)

Jag brukar likea bilder mina ex lägger upp och de både likear och kommenterar mina. Då lägger vi alla oftast upp bilder på våra barn (sina egna dvs) eller natur / resor, inte så mycket porträttbilder på sig själva. Jag tycker inte det är något konstigt alls. 

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (inget konstigt) skrev 2022-01-23 15:42:45 följande:

Jag brukar likea bilder mina ex lägger upp och de både likear och kommenterar mina. Då lägger vi alla oftast upp bilder på våra barn (sina egna dvs) eller natur / resor, inte så mycket porträttbilder på sig själva. Jag tycker inte det är något konstigt alls. 

Tack för era svar. Detta var en porträttbild bara på exfrun och inte med barn men ok ni verkar tycka det är normalt så ska kanske inte tänka mer på det.
  • Anonym (Hmm)

Att han gillar hennes bilder efter så lång relation är inte konstigt. Men att han fortfarande pratar om henne så mycket, och att han ffa klagar så mycket på henne, det är för mig en varningssignal. Hur ser han på kvinnor egentligen? Och skulle han snacka skit om "mig" efteråt också? Och det där är ändå mamman till hans barn.

• Anonym (Eh)

Nej det är inte normalt och definitivt INTE okej Om man har en ny partner.

• Anonym (inget konstigt)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-01-23 15:50:42 följande:
    Tack för era svar. Detta var en porträttbild bara på exfrun och inte med barn men ok ni verkar tycka det är normalt så ska kanske inte tänka mer på det.
    Sen finns det också de som har svårt att släppa sina ex även om de själva gått vidare. Dvs kan mycket möjligt vara att han fortfarande vill att hon ska sukta efter honom trots att han gått vidare. Hoppas det inte är så för jag tycker det är rätt lågt, oavsett behöver inte det betyda att han vill något mer med henne egentligen. 20 år med någon är rätt lång tid. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-23 15:55:29 följande:

Att han gillar hennes bilder efter så lång relation är inte konstigt. Men att han fortfarande pratar om henne så mycket, och att han ffa klagar så mycket på henne, det är för mig en varningssignal. Hur ser han på kvinnor egentligen? Och skulle han snacka skit om "mig" efteråt också? Och det där är ändå mamman till hans barn.

Han brukar säga det på bra sätt att han inte vill prata skit men att hon var väldigt självupptagen, att han fick ta hand om allt där hemma osv. Mer att han insåg väldig sent hur olycklig han var. Sen har de vardaglig kontakt pga barnen vilket är normalt och bra de har en fungerande relation och inte som en del verkar ha. Men ja. Hon tas upp ofta. Sen kan jag själv också göra det men har inte känt ngn anledning till att oroa mig. Vill ändå känna mig trygg och lita på honom. Blev bara fundersam med det här gillandet.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Fundersam) skrev 2022-01-23 16:06:34 följande:
    Han brukar säga det på bra sätt att han inte vill prata skit men att hon var väldigt självupptagen, att han fick ta hand om allt där hemma osv. Mer att han insåg väldig sent hur olycklig han var. Sen har de vardaglig kontakt pga barnen vilket är normalt och bra de har en fungerande relation och inte som en del verkar ha. Men ja. Hon tas upp ofta. Sen kan jag själv också göra det men har inte känt ngn anledning till att oroa mig. Vill ändå känna mig trygg och lita på honom. Blev bara fundersam med det här gillandet.
    "Jag vill inte prata skit" som följs av att han just pratar skit. Han behöver inte prata alls om henne med dig. Men det är ju jättebra att de inte bråkar och så.
  • Anonym
    Anonym (Eh) skrev 2022-01-23 15:59:44 följande:

Nej det är inte normalt och definitivt INTE okej Om man har en ny partner.

Så länge inte partnern är sjukt svartsjuk så är det verkligen helt ok!
    Skulle en partner tjura över det så skulle jag avsluta relationen.
  • Ocdmänniska

Låter inte konstigt om dom har gemensamma barn och varit tillsammans i 20 år. Hade inte tänkt nått direkt på det.

Svar på tråden Normalt att gilla en bild på sitt ex?