Anonym (X) skrev 2022-01-23 19:17:43 följande:
Saxat från 1177:
"De flesta som har genomgått en kranskärlsoperation slipper besvären av kärlkramp helt. Efter ett år är nio av tio helt utan besvär eller betydligt bättre. Operationen gör inte att du blir av med kranskärlssjukdomen, men den lindrar symtomen och hjälper dig att hålla dig friskare.
Ibland kan besvären komma tillbaka. En del kan få en hjärtinfarkt, om de haft en tidigare. Därför är det viktigt att du fortsätter med de ordinerade läkemedlen och följer de råd och anvisningar som du får vid uppföljande kontroller hos läkare och sjuksköterska. Du behöver leva på ett sätt som är sunt för hjärtat. Det innebär bland annat att du bör äta hälsosamt, hålla koll på vikten, motionera och sluta röka."
www.1177.se/Vastra-Gotaland/behandling--hjalpmedel/operationer/operationer-i-hjartat/kranskarlsoperation--bypass-operation/
Det tycker jag låter hoppingivande!
Min pappa var tydligen sängliggandes p.g.a hjärtinfarkt. Det sades att han befinner sig i slutstadiet. Han har fått begå operation och tar massa mediciner.
Jag vart väldigt ledsen, men jag känner att det börjar kännas konstigt med en sådan bekräftelse efter hans operation. Varför sa man att han var i slutstadiet, liksom?
Det fick mig att tänka att han kommer klara sig.
Tack för att du saxat från 1177.
Så ni skulle tro att det finns en chans för att min pappa kommer få fortsätta leva? Kan det vara som så att han när som helst kan somna in?
Jag tycker det känns mer rimligt att han kommer klara sig, han har ju trots allt fått opereras.