• Anonym (what)

Snacks/mellanmål på nattjobb

Nu börjar jag bli hungrig igen på mitt jobb. Jag har inget att äta förutom om jag tar av gräddbullarna i frysen vilket vi i personalen inte är överens om jag/man får. Jag tror att det där paketet har legat där oöppnat sedan jag började för 9 månader sen.

Jag äter middag innan jag åker, runt 19, och äter frukost när jag kommer hem igen vid 7-8 beroende på traffiken. Det är lite långt mellan.

I alla fall. Har ni några tips på mellanmål jag kan börja ta med mig? Det finns en frys och en micro, ingen kyl eller andra tllagningsmöjligheter. Det är gräl om kylen också förresten, det står en här men den är paj. Jag är allergisk mot nötter så det går bort. 

• Svar på tråden Snacks/mellanmål på nattjobb
  • Glinda från Oz

Du äter ju inte av pajen så du kan lugnt ha din mat där. Utgår från att du har den i behållare. Pajen kommer dessutom inte vara där för evigt. 

När jag jobbade natt hade jag med mackor, frukt, morotsstavar med dressing, en liten matig sallad eller gröt (havregryn i en påse och mjölk i en liten flaska) Det mesta klarar sig i rumstemperatur i några timmar du kan också ha en minikylväska (en sån som bara rymmer några mackor) 

• Anonym (what)
    Glinda från Oz skrev 2022-01-24 03:31:53 följande:

Du äter ju inte av pajen så du kan lugnt ha din mat där. Utgår från att du har den i behållare. Pajen kommer dessutom inte vara där för evigt. 

När jag jobbade natt hade jag med mackor, frukt, morotsstavar med dressing, en liten matig sallad eller gröt (havregryn i en påse och mjölk i en liten flaska) Det mesta klarar sig i rumstemperatur i några timmar du kan också ha en minikylväska (en sån som bara rymmer några mackor) 

Nu läste du nog lite fel.

Tack för tipsen. 
  • Anonym (Hmm.. ...)

Kanske en sån där minipizza, pirog eller liknande som du lägger i frysen och tillagar på 2 min i Microsoft?

• Dexter dot com

Frukt,sallad,mackor, yoghurt ,kokta ägg håller sig i en liten kylbag med kylklamp. Vissa säger att man ska äta "lätt" på natten men jag åt matlåda runt 24.00 varje natt.

• Anonym (nej)

Jag gick upp jättemycket i vikt när jag jobbade natt pga all mat jag åt på natten. Mitt tips är att härda ut och kanske äta en liten smörgås vid 23-tiden max. 

• Mantrasina

Varma koppen, frukt, buljong, te. Fil/yoghurt. Ibland smörgås.

Generellt går kroppen in i lågt förbränningsläge, och därför brukar man säga att man ska försöka undvika att äta på natten när man jobbar, men samtidigt behöver man ofta energitillskott. 

Om du behöver, ät "lätta" snälla saker, inget tungt fikabröd, massor av mackor eller matlådor. Fruktsallad kan funka bra till exempel. 

• Anonym (Morot)

Jag åt råa grönsaker (morötter, gurka, paprika, blomkål, ce tomater) och fruktsallad (som jag gjorde på frukten som företaget tillhandahöll). 

Svar på tråden Snacks/mellanmål på nattjobb