• Anonym (Mitt fel)

    Missfall av höstblåsor?

    Hej, fick precis missfall i v 7. Har redan en dotter men vi vill så gärna ha ett syskon till henne så vi blev överlyckliga när jag plussade. 


    strax efter min ÄL så besökte vi vänner med barn. Tre dagar senare kom spya, feber och blåsor. Ingen sv dom vuxna omkring oss blev sjuka utom jag. Kanske för att jag var gravid då och var infektionskänslig?

    har så fruktansvärt dåligt samvete nu, känns som att jag orsakade aborten genom att besöka familjen. Hade jag bara varit hemma kanske det hade varit kvar. Förmodligen.

    Satte i en tampong när det blödde som värst. hade den under natten och försökte dra ut den på morgonen, men den satt som berget. Konstigt med tanke på hur mkt jag hade blödig kvällen innan tänkte jag.. och slet ut den.. och på toppen var det lilla fostret. usch. Är så ledsen. 

  • Svar på tråden Missfall av höstblåsor?
  • Anonym (Gasell)

    Beklagar ditt missfall. för Det första ska du absolut INTE använda tampong vid missfall/ma eller efter en förlossning. Infektionsrisken.. 

    Vad gäller sjukdomen så är jag inte säker men tror inte att det är just det som orsakat missfallet. Oftast är det väll något fel på embryot. Men det är klart om man får hög feber är det kanske inte så bra men som sagt troligen hade det blivit missfall denna gång oavsett om du vart sjuk eller ej. 

  • Anonym (Mitt fel)
    Anonym (Gasell) skrev 2022-01-24 08:31:16 följande:

    Beklagar ditt missfall. för Det första ska du absolut INTE använda tampong vid missfall/ma eller efter en förlossning. Infektionsrisken.. 

    Vad gäller sjukdomen så är jag inte säker men tror inte att det är just det som orsakat missfallet. Oftast är det väll något fel på embryot. Men det är klart om man får hög feber är det kanske inte så bra men som sagt troligen hade det blivit missfall denna gång oavsett om du vart sjuk eller ej. 


    Ok tack för svar. Hoppas det är så men läste att just höstblåsor kan orsaka det, då blir man lätt lite anklagande mot sig själv.. samtidigt som jag tänker att allt gick ju vägen med förra graviditeten.. då blev jag både sjuk och drack alkohol innan jag visste om det.. 

    känner till det här med tamponger men tyvärr stoppade jag in den utan att tänka till när det forsade blod och jag var upprörd.. hoppas det inte blir något av de nu också..
Svar på tråden Missfall av höstblåsor?