Tycker att vi ses för sällan
Jag och min kille har varit ett par i tre månader. Allt är bra förutom att vi har olika syn på hur ofta man ska ses. Vi bor en timma ifrån varandra och jag är en sån som gärna vill umgås ofta med min partner, alltså flera gånger i veckan och inte bara en dag i veckan. Som det är nu ses vi oftast bara en gång i veckan. Om han inte jobbar så tränar han på gym, spelar datorspel och träffar vänner. Sen vill han ha mycket egen tid också. Han anser därför att det räcker med en gång i veckan. Jag har flera gånger frågat honom om han verkligen känner så starkt för mig när han vill ses så sällan. Han hävdar att han älskar mig och när vi umgås så känns det faktiskt som att han gör det. Han vill mysa, hålla om mig, ha sex, vara nära och sånt. Ändå känns det fel när han bara vill ses en gång i veckan. Han säger att det bara är så han är och att det skulle vara likadant med vem han än hade träffat.
Själv känner jag dock att vi ses för sällan och jag börjar fundera på om vi är för olika. Jag vill ha en partner som vill umgås ofta och hitta på saker, speciellt på helgerna. Inte bara ses en dag i veckan och sen vänta tills nästa vecka. Det är inte så jag vill ha det i längden och så har det aldrig varit i mina tidigare förhållanden heller.
Nu har vi inte pratat om att flytta ihop eftersom vi nyss blev tillsammans men man kan ju inte låta bli att fundera på hur det kommer bli med det i framtiden. Om han ens skulle klara av att vara sambo med någon eller om det kanske blir på ett annat sätt då.
Någon som har något klokt att säga? Vad hade ni gjort om ni var i min sits? Känner inte att jag trivs riktigt. Problemet är att jag är jättekär i honom och känner starkt för honom annars (han är en riktigt fin person) så det är ju inte så lätt att göra slut heller. Hur ofta vill ni andra träffa er partner?