• Anonym (kiwi)

Tycker att vi ses för sällan

Jag och min kille har varit ett par i tre månader. Allt är bra förutom att vi har olika syn på hur ofta man ska ses. Vi bor en timma ifrån varandra och jag är en sån som gärna vill umgås ofta med min partner, alltså flera gånger i veckan och inte bara en dag i veckan. Som det är nu ses vi oftast bara en gång i veckan. Om han inte jobbar så tränar han på gym, spelar datorspel och träffar vänner. Sen vill han ha mycket egen tid också. Han anser därför att det räcker med en gång i veckan. Jag har flera gånger frågat honom om han verkligen känner så starkt för mig när han vill ses så sällan. Han hävdar att han älskar mig och när vi umgås så känns det faktiskt som att han gör det. Han vill mysa, hålla om mig, ha sex, vara nära och sånt. Ändå känns det fel när han bara vill ses en gång i veckan. Han säger att det bara är så han är och att det skulle vara likadant med vem han än hade träffat.

Själv känner jag dock att vi ses för sällan och jag börjar fundera på om vi är för olika. Jag vill ha en partner som vill umgås ofta och hitta på saker, speciellt på helgerna. Inte bara ses en dag i veckan och sen vänta tills nästa vecka. Det är inte så jag vill ha det i längden och så har det aldrig varit i mina tidigare förhållanden heller.

Nu har vi inte pratat om att flytta ihop eftersom vi nyss blev tillsammans men man kan ju inte låta bli att fundera på hur det kommer bli med det i framtiden. Om han ens skulle klara av att vara sambo med någon eller om det kanske blir på ett annat sätt då.

Någon som har något klokt att säga? Vad hade ni gjort om ni var i min sits? Känner inte att jag trivs riktigt. Problemet är att jag är jättekär i honom och känner starkt för honom annars (han är en riktigt fin person) så det är ju inte så lätt att göra slut heller. Hur ofta vill ni andra träffa er partner?

• Svar på tråden Tycker att vi ses för sällan
  • ITrust

Jag hade gjort slut och hittat någon som har samma syn på ett förhållande som mig. Din kille låter tråkig. 

Man blir inte tillsammans med någon för att få massor av egen tid. Då kan man lika gärna vara singel. 

• Anonym (lll)

Du kanske kan ge det hela lite mer tid? Tre månader och ni ses nån gång veckan - då kan ni inte ha hunnit lära känna varann så där väldigt bra än? Har ni mycket kontakt de dagar ni inte ses, via telefon och sånt? 

Är du verkligen jättekär? De här förälskelsekänslorna man får i början är ju väldig starka men är det verkligen samma sak som att vara jättekär? 

Men visst är folk olika. När jag och min nuvarande man möttes, sågs vi så ofta vi kunde, men vi bodde kortare än en timme från varann, i och för sig. Vi hade båda barn så man fick tricksa en del för att hitta tid. Vi var därmed väldigt lika så det var aldrig något frågetecken att inte någon av oss ville, det var mer bara att få ihop tillfällen. I ditt fall finns osäkerheten att du inte är helt trygg i vad han faktiskt vill. 
    Men ja, du kan väl fråga honom om hur han varit i andra relationer. Har han bott ihop med någon förr och hur mycket tid är man ihop och gör saker då, tänker han? 

• Anonym (Olika)

Det är ju svårt om man är helt olika. Jag tycker också en gång i veckan låter lagom men då kanske mer när man har semester och en hel helg ibland. 

• Airpod

Jag har aldrig och kommer aldrig förstå mig på människor som behöver jättemycket egen tid i sina förhållanden. Man träffar ju inte någon för att vara ensam hela tiden. Vill man vara för sig själv oftast så är det ju bäst att vara singel. Att gå in i ett förhållande med tankesättet att man ska ha massor av egen tid låter ju som att man både vill äta kakan och ha den kvar. Det håller inte i längden. Egen tid är bra, i viss omfattning. Nästan alla behöver någon form av egen tid. Om man däremot vill ha väldigt mycket egen tid så bör man nog fundera på om man är med rätt person eller om man överhuvudtaget ens ska vara i ett förhållande med någon. Mycket egen tid tolkas som ointresse, vilket är början på slutet.

Jag tycker att du ska prata med din kille om detta. Förklara hur du ser på saken och fråga om han har några förslag på hur ni kan lösa detta. Om ni verkligen vill fortsätta vara tillsammans så måste ni komma fram till någon lösning/kompromiss som funkar för er båda. Annars är det göra slut som gäller, tyvärr. Man är inte kompatibel med alla. Det kanske är bättre att han träffar en kvinna som också vill ha mycket egen tid och hålla på med andra intressen och så kan du träffa en man som vill satsa på förhållandet istället.

• Airpod
    Anonym (lll) skrev 2022-01-26 18:51:35 följande:

Du kanske kan ge det hela lite mer tid? Tre månader och ni ses nån gång veckan - då kan ni inte ha hunnit lära känna varann så där väldigt bra än? Har ni mycket kontakt de dagar ni inte ses, via telefon och sånt? 

Är du verkligen jättekär? De här förälskelsekänslorna man får i början är ju väldig starka men är det verkligen samma sak som att vara jättekär? 

Men visst är folk olika. När jag och min nuvarande man möttes, sågs vi så ofta vi kunde, men vi bodde kortare än en timme från varann, i och för sig. Vi hade båda barn så man fick tricksa en del för att hitta tid. Vi var därmed väldigt lika så det var aldrig något frågetecken att inte någon av oss ville, det var mer bara att få ihop tillfällen. I ditt fall finns osäkerheten att du inte är helt trygg i vad han faktiskt vill. 
    Men ja, du kan väl fråga honom om hur han varit i andra relationer. Har han bott ihop med någon förr och hur mycket tid är man ihop och gör saker då, tänker han? 

Jag tänker tvärt om. De har varit tillsammans så kort tid och borde nu vara förälskade och vilja umgås typ hela tiden.
  • Anonym (kiwi)
    Anonym (lll) skrev 2022-01-26 18:51:35 följande:

Vi har lärt känna varandra bra på denna tid, tycker jag. Vi har kontakt varje dag, mest på snapchat. Inte hela tiden då men i alla fall varje dag.

Jag är väl förälskad och kär. Tycker om honom supermycket som människa och är väldigt attraherad av honom.

Det är lätt för oss båda att ta oss till och från varandra så just den biten är inga problem. Ingen av oss har barn.

Han har aldrig haft ett seriöst förhållande innan mig. Han har varit singel och bara dejtat och så.
  • Anonym (gia)

Man älskar inte någon som man träffat någon enstaka gång i veckan, i tre månader.

Är ni väldigt unga ts?

• Anonym (A)
    Anonym (Olika) skrev 2022-01-26 18:55:22 följande:
    Det är ju svårt om man är helt olika. Jag tycker också en gång i veckan låter lagom men då kanske mer när man har semester och en hel helg ibland. 
    Håller med
  • Anonym (Lina)

Låter exakt som en kille jag dejtade. Han ansåg sig upptagen, berättade att han i relationer vill ses 2 dagar i veckan. Kanske nån kväll här och var, egentligen spenderade han egentiden med andra tjejer. Hördes via snap också. Seglar han?

• Anonym (S)
    Anonym (Lina) skrev 2022-10-08 08:03:15 följande:

Låter exakt som en kille jag dejtade. Han ansåg sig upptagen, berättade att han i relationer vill ses 2 dagar i veckan. Kanske nån kväll här och var, egentligen spenderade han egentiden med andra tjejer. Hördes via snap också. Seglar han?

varför är det viktigt att älta detta i x antal trådar?
  • Anonym (Lina)
    Anonym (S) skrev 2022-10-08 12:27:38 följande:
    varför är det viktigt att älta detta i x antal trådar?
    Är det?
Svar på tråden Tycker att vi ses för sällan