Har jag fått ALS? (totalt livrädd!)
Tack till dig som vill läsa detta!
Se mina symptom nedan och kommentera gärna. Min läkare säger att mina symptom orsakats av stress och vill inte utreda mer. Blodprover var normala och ultraljudsundersökning efter gallsten var normal.
Början av oktober 2021:
- Muskelryckningar i övre delen av magen utmed revbensbågarna på olika ställen men mest på höger sida och i mitten, ibland korta och ibland ihållande 1-2 sekunder, hållit på oavbrutet varje minut sedan dess.
(se film: )
Slutet av oktober 2021:
- Molande värk i övre delen av magen på höger sida, som om något tar plats.
- Stickningar/brus i händerna, konstant.
Slutet av december 2021:
- Molande dov värk i övre delen av ryggen på höger sida, typ under skuldran.
- Väldigt mycket muskelryckningar i benen (lår, vader, rumpa), håller på konstant. Upplevde även trötthet (träningsvärk) i främre lårmuskler trots att jag inte tränat.
Slutet av januari 2022:
- Börjat känna ryckningar även i rumpan, hakan och näsrygg men bara vid några tillfällen till skillnad från i benen där det rycker konstant. Har varit ute o promenerat men känner mig trött och orkeslös.
- Värken jag har i mage, bröst, rygg känns sammanlänkad på något vis.
- Konstanta ryckningar i vader och lår, även i magen samt sporadiskt i rumpa, armar och händer. Värk i ryggen mer brännande, fortfarande mest på höger sida under skuldran. Samma ?träningsvärk? i framsida lår. Tog en promenad runt slingan och var spyfärdig när jag kom hem och försökte kräkas. Huvudvärk i pannan på vänster sida.
- Har plötsligt ont i båda höfterna idag, mest på höger sida.
- Tappat 7 kilo på 3 veckor.
Har blivit deppig och jäkligt orolig av allt detta ? men börjar även att känna viss uppgivenhet. Läkaren hävdar stress/ångest som orsak till mitt mående medan jag undrar vad han missat. Kan stress verkligen orsaka mina symptom ? eller kan det vara ALS ? eller något helt annat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-26 19:35
Länk till filmen: