• Anonym (Darrig)

Darriga händer Sertralin

Har ätit Sertralin i 2 månader. Första 6 veckorna var jobbiga med ökad ångest och så vidare.

Men nu senaste veckorna har jag varit så glad och positiv och inte grubblat så mycket som jag gjorde innan Sertralin. Och så har min oro/ångest minskat lite.

MEN en timme efter jag tar tabletten varje morgon så får jag darriga händer. Och så blir jag lite spänd i kroppen.

Är det någon som har haft liknande problem? Har det gått över eller måste jag sänka dosen eller byta medicin?

Pratade med läkaren idag och hon skrev ut Venlafaxin istället men har hört så mycket dåligt om dem.?

• Svar på tråden Darriga händer Sertralin
  • Anonym (En till)

Jag hade så i början, (fram till ungefär tredje måbaden). Nu efter 4 månader är det mycket bättre :) 

• Anonym (Darrig)
    Anonym (En till) skrev 2022-01-27 22:12:35 följande:

Jag hade så i början, (fram till ungefär tredje måbaden). Nu efter 4 månader är det mycket bättre :) 

Tack för ditt svar! Det ger mig lite hopp :)
  • Anonym (Darrig)

Någon mer som har haft samma problem?

• Anonym (Ano)

Ja och värre än så. Håll dig borta från venlafaxin, värsta skiten. Be om att få prova något annat. Lamotrigin?

• Anonym (Darrig)
    Anonym (Ano) skrev 2022-02-02 20:58:24 följande:

Ja och värre än så. Håll dig borta från venlafaxin, värsta skiten. Be om att få prova något annat. Lamotrigin?

Lamotrigin använda väl mot Bipolär och Borderline?
    Jag har social fobi. 
  • Anonym (Ano)
    Anonym (Darrig) skrev 2022-02-03 07:29:48 följande:
    Lamotrigin använda väl mot Bipolär och Borderline?
    Jag har social fobi. 
    Ja jo, Lamotrigin verkar vara en vanligt förekommande medicin för dom som är bipolär men den fungerar även för vissa som är deprimerade och lider av ångest bl.a. Jag kan inget om behandling för social fobi även fast det inhpr i min egen cocktail. Jag drog en förhastad slutsats att du fått depressionsdiagnos eftersom du blivit erbjuden Venlafaxin. Venlafaxin är inte direkt den vanligaste medicinen att erbjuda då många reagerar negativt, för dom den funkar för är det ju bra men den är också ett helvete att sluta med, framförallt för att den behövs trappas ut och inte finns i så små doser.
Svar på tråden Darriga händer Sertralin