• username1423

    Någon som har temperaturmätare inomhus?

    Någon som fått temperaturmätare/tempersturgivare installerat i sin lägenhet och som kan berätta lite om hur det går till?

    1. I vilket rum installerade de  temperaturmätaren?
    2. Behövde de komma åt alla rum eller räcker det med där de ska sätta den?


    Vill gärna vara förberedd. Hoppas på svar från flera då jag fått olika svar från bekanta. Vill veta vad som är vanligast.


    Kan tillägga att hallen i min lägenhet är det utrymme som är i mitten av lägenheten.
    Det står på pappret att vi ska ha temperaturmätare för jämnare värme inomhus. Men det är all information jag fått, kontaktade bovärden också och fick inga svar därifrån. 


     

  • Svar på tråden Någon som har temperaturmätare inomhus?
  • Anonym (Åsa)

    Vi har en temperaturmätare i form av en liten vit dosa på väggen i hallen. Jag minns inte om de borrade eller något för att sätta dit den. Det gick i alla fall snabbt och odramatiskt till.

    De vänner och bekanta du pratat med, har de också mätaren bara för att hyresvärden lättare ska veta hur mycket de bör brassa på elementen, eller betalar de för uppvärmningen separat? Jag kan tänka mig att det behövs noggrannare mätning i det sistnämnda fallet.

  • username1423
    Anonym (Åsa) skrev 2022-01-28 11:37:31 följande:

    Vi har en temperaturmätare i form av en liten vit dosa på väggen i hallen. Jag minns inte om de borrade eller något för att sätta dit den. Det gick i alla fall snabbt och odramatiskt till.

    De vänner och bekanta du pratat med, har de också mätaren bara för att hyresvärden lättare ska veta hur mycket de bör brassa på elementen, eller betalar de för uppvärmningen separat? Jag kan tänka mig att det behövs noggrannare mätning i det sistnämnda fallet.


    Det var en bra fråga. Har inte frågat dem specifikt om det. Men nu när du säger det så tror jag inte vi betalar för uppvärmning separat. Då antar jag att det endast behövs en dosa. Skönt att veta lite mer om hur det går till nu. Tack så mycket för att du tog dig tid att svara!
Svar på tråden Någon som har temperaturmätare inomhus?