• ANNIS16

    Inneboende på högstadiet?

    Vi bor i glesbygd ca 1h resväg till närmaste stad. Min son som börjar 7an nästa år tränar sin idrott i staden vilket innebär många timmars skjutsande fram och tillbaka. Jobbigt för både han och vi som kör, med sena kvällar, stressiga middagar. Det går inga bussar han kan åka och det skulle ändå vara tröttsamt för han att åka långt och komma hem sent. Nästa år har han träning varje dag utom fredag. Jag funderar på att låta han byta skola till ett högstadium inne i stan och att han får vara inneboende hos en släkting på veckorna. Då kan har cykla eller åka buss till träningarna. Någon som har gjort liknande och har erfarenhet av det? Alltså att låta sitt barn som är 13-14 år bo borta?
  • Svar på tråden Inneboende på högstadiet?
  • ANNIS16

    Mer info: jag är ensamstående och jobbar heltid och har en hästgård som jag sköter själv. Dotterns intresse är hästar. Så nu kör jag henne och hennes häst på träning ett par gånger i veckan också. Plus alll skötsel av gården. När sonen kommer ha träning 5 dagar i veckan (mån-tors + söndag) så kommer det inte gå ihop. Jag tänker att han kan åka måndag morgon och komma hem fredag eftermiddag och söndagsträningen skjutsar jag han till. Jag kan åka in till stan en dag i veckan och umgås, äta middag och kolla av att allt funkar med skolan och träning. Släktingen är en nära släkting som sonen har en nära relation till. Sonen kommer få sköta skolan och se till att komma till träning i tid. Men att han äter middag med släktingen. Sonen är väldigt skötsam och ambitiös både i skolan och idrotten. Han kan laga de flesta husmanskosträtterna och tvättar sina kläder själv. Så även om släktingen är borta nån kväll så är det inte ett problem. Men det är ju ändå en stor del av veckan som han är borta från mig. 

Svar på tråden Inneboende på högstadiet?