• hemlighemligsson

Hjälp! Vad tjänar en LSS-handläggare?

Hej,
    Som rubriken lyder så undrar jag om det finns några här som jobbar som LSS-handläggare och vad ni i sådana fall hade som ingångslön?
    Jag har relevant utbildning men saknar arbetslivserfarenhet på området. Jag förväntas lämna löneanspråk på en intervju  men är väldigt osäker på vilken nivå som är rimlig (och varken för hög eller för låg).

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Hjälp! Vad tjänar en LSS-handläggare?
  • Anonym (G)

Verkar inte som man behöver varken utbildning eller erfarenhet för att få jobb som det. Lämnat in boendestöd ansökan åt min syster 3ggr och de har glömt bort ansökan samtliga ggr. Sjukt låg nivå. 

• hemlighemligsson
    Anonym (G) skrev 2022-01-28 14:16:21 följande:

Verkar inte som man behöver varken utbildning eller erfarenhet för att få jobb som det. Lämnat in boendestöd ansökan åt min syster 3ggr och de har glömt bort ansökan samtliga ggr. Sjukt låg nivå. 

Låter inte bra? Den tjänst jag har sökt har dock krav på socionom- eller juristutbildning men det varierar säkert
  • Anonym (Ellen)

Löner inom offentlig sektor är allmän handling. Så enklast är väl att du slår en signal till kommunen där du bor samt kanske till några grannkommuner för lite mer statistik. De kommer inte ge dig namn pga kan vara sekretessmarkerat (ibland är det så för socialtjänsten) men det du inte intresserad av heller ju.
    Så säg att du önskar högsta, lägsta, medel och median.
    Du får vara anonym och de får inte fråga vad du ska ha uppgifterna till.

• Anonym (Beror på)

Beror på vilken del av Sverige du bor och även om du har annan relevant erfarenhet. 

I annonsen står det förmodligen uppgifter till fackliga ombud, ring den och kolla.

Jag skulle gissa någonstans runt 33 000 om du inte har någon annan relevant erfarenhet. 

Svar på tråden Hjälp! Vad tjänar en LSS-handläggare?