• Anonym (Herr gurkor)

Mäniskor som inte snyter sig..

Åker ofta buss. Sitter särskilt såhär års ofta människor som snörvlar, eller som tydligen många tjejer, smygsnörvlar, liksom diskret försöker dra in snoret för att inte låta för mycket.. 

Är så sjukt irriterande att människor inte har vett att snyta sig istället för att hålla på att dra in och in och in i hundra år... 

• Svar på tråden Mäniskor som inte snyter sig..
  • Anonym (Moa)

Att snyta sig ombord på en buss gör man inte gärna i dessa dagar. Att snörvla innebär lägre risk att råka smitta någon med något virus man kanske bär på utan att veta om det. Men visst kan jag hålla med om att det låter illa när någon sitter och småsnörvlar konstant.

• Anonym (blå)

På en buss kanske man inte vill ta fram ett papper och snyta sig i, då ser man ju sjuk ut och man kan vara rädd att få blickar (att vara lite snorig är egentligen nästan alla på vintern). Jag brukar iaf ta ett papper och bara klämma lite försiktigt på näsan för att få bort det värsta. 

Det jag stör mig mer på är när man är på skola eller jobb där det finns toaletter folk kan gå in och snyta sig på men nej de ska sitta och låta hela lektionen eller arbetspasset så att man inte kan tänka. 

• Fjäril kär

Alla har kanske inte ett papper i fickan att använda. Står man ute och väntar på bussen blir man ju snorig av naturliga skäl liksom. Då är papper inget man tänker på. 

• mari123

Vintertid har jag alltid pappersnäsdukar i fickan för jag blir snorig och ögonen rinner. Minns för många år sedan då jag gjorde högskoleprovet och det satt en person jämte mig som SNÖRVLADE sig igenom hela dagen. Snoret åkte ut och in och för varje snörvel bröt jag nästan skaftet av pennan..............! 

• Anonym (Bobvious)

Snyta sig med vadå, näven eller? De flesta har inte med sig en förpackning pappersnäsdukar förstår du väl.

• Anonym (Bella)

Köp ett paket med näsdukar och erbjud en varje gång detta händer. Problem solved. 

• Spucks
    Anonym (Moa) skrev 2022-01-29 09:41:10 följande:

Att snyta sig ombord på en buss gör man inte gärna i dessa dagar. Att snörvla innebär lägre risk att råka smitta någon med något virus man kanske bär på utan att veta om det. Men visst kan jag hålla med om att det låter illa när någon sitter och småsnörvlar konstant.

Det är ju inte nytt att folk gör såhär, det var ju även så innan Corona. När min dotter och jag fortfarande bodde i Sverige (vi flyttade 2014), konstaterade vi varje gång när vi hörde den första som drog upp snoret "Jo, nu är vi tillbaka i Sverige!" - vanligtvis hände det på tåget från flygplatsen.
  • Anonym (....)

Bläk, tycker ljudet av en snytning är värre! Inget man gör bland folk, i mitt tycke...

• Anonym (Love)

Oj vad olika man ser på saken.

Folk som snyter sig offentligt ser jag som ohyfsade och lite äckliga. Skulle aldrig göra något liknande. Snyter sig gör man in avskildhet. 

Svar på tråden Mäniskor som inte snyter sig..