• eva892022

    Extremt ont vid tarmtömning efter kejsarsnitt - ej förstoppad

    För 10 dagar sedan genomgick jag ett kejsarsnitt. Allt gick bra och såret har läkt bra och har inte gjort speciellt ont. För varje dag som har gått har det dock bara gjort mer och mer ont att bajsa. Jag har sedan kejsarsnittet tagit Movicol för att förhindra förstoppning. Det har hjälpt och jag har inte varit hård i magen en endaste gång, snarare tvärtom. Jag har inte behövt trycka alls för att tömma tarmen.
    Det är svårt att beskriva smärtan, men precis innan och när bajset kommer så gör det så ont att jag har varit nära att svimma på toaletten. Det svider inte, blöder inte eller liknande, vilket gör att jag inte tror att det är hemorrojder? Jag har haft hemorrojder tidigare under graviditeten och det har varit en helt annan typ av smärta.
    Jag kan även känna ett visst tryck ner mot underlivet samt analen vid vissa positioner. Jag har även haft väldigt ont i svanskotan/området kring svanskotan till och från.
    Bokade precis tid hos kirurg i veckan via mitt försäkringsbolag, men tänkte bara höra om någon annan har varit med om något liknande. Det blir bara värre och värre vilket gör mig ganska orolig.
  • Svar på tråden Extremt ont vid tarmtömning efter kejsarsnitt - ej förstoppad
  • Anonym (Ont)

    Jag hade så, gjorde ont i nedre delen av magen och bak i svanken/svanskotan.

    jag pratade med vården och blev undersökt men dom kunde inte hitta något alls. Dom sade att det tyvärr handlade om läkningsprocess och det var väl skönt att höra, men dock kvarstod ju problemet. Tror det var så i ca 1-2 månader. 


    tycker ändå att det är värt att du ska kolla upp det ifall det beror på något, men jag kan relatera till det du beskriver. 

Svar på tråden Extremt ont vid tarmtömning efter kejsarsnitt - ej förstoppad