• Anonym (Hm)

Luktar endel matos

upplever att många indier luktar matos och curry. Varför? Har ni inte fläkten på när ni lagar mat? maten ni gör är god men orkar inte känna lukten 

• Svar på tråden Luktar endel matos
  • Anonym (japp)

Själv märker jag att många som bor i bostäder med öppen planlösning luktar en massa gammalt matos fast de inte känner det själva. Så det är inte bara indier som luktar matos. Troligen känner de inte sin lukt själva heller, för de är så vana vid den.

• Ocdmänniska

Luktar alltid matos än fast man lagar med fläkten på. Man brukar inte känna av det själv eftersom man ståt upp i det och vant sig med lukten. Bara förra veckan satte jag mig i bilen med min mamma och hon kände på lukten att jag lagat mat innan

• Anonym (Svensk)

När jag var i Indien så undrade indierna varför vi Skandinavien doftade så konstigt. Det beror visst på alla mjölkprodukter vi äter. Jag känner inte själv den doften. Och inga jag känner i Sverige känner den doften på andra skandinavier heller.  Delvis kan nog doften beror på dofterna vi utsöndrar på grund av matintaget. Det kan gärna misstas för något annat. 

De indier jag känner (det är ett fåtal) har inte samma rutiner som i Sverige med dusch varje dag utan tvättar av intima delar samt luftar klädena mer än tvättar i maskinen. Inte för att det är sämre utan för att de inte har samma tillgång på vatten som oss. Det kan påverka doften. 

• Anonym

De äter kryddor vars lukt sedan kommer ut genom huden

• Anonym (Lukter)

Och många typ somalier luktar tacokrydda?. 

undrar vad ?vi? svenskar luktar??

• Anonym (I)

Jag kan alltid känna på lukten om det är en indier i närheten. Slår aldrig fel när man vänder sig om för att se efter, jepp indier. Skulle tyvärr aldrig klara av att vara kompis eller vara tillsammans med en indier pga lukten, hur trevlig och fantastisk personen än var. Avskyr indisk mat, både smak och lukt. Har någon granne lagat indiskt måste jag vädra och spraya parfym som en galning för att inte kräkas av lukten. 

• Anonym (I)

Kan tillägga att jag inte skulle klara av att umgås med en ickeindisk person som äter mycket indisk mat heller. Den där lukten alltså, fy ???? 

Svar på tråden Luktar endel matos