• Hohohiheedk3

Corona i 3 veckor? Va hemma längre?

Som rubriken låter: covid i 3 veckor.

I början halsont. Huvudvärk från hell, ont i hela kroppen, feberkänslor och trött som fan.
    Sista veckan inte haft halsont men huvudvärk och trött och feberkänsla.
    Även nu sitter jag med tröja och filt för jag tycker de är kallt i rummet. 
    Tryck i huvudet och galet trött.
    Jag tänkte jobba imorgon.
    Men vad hade ni gjort? Jag känner ångest för va hemma. Men ångest ifall jag åker till jobbet och börjar må sämre..

Har någon varit hemma längre än 3 veckor? Jag tycker känns skit alltså. 

• Svar på tråden Corona i 3 veckor? Va hemma längre?
  • Anonym (Cilla)

Jag var hemma i fyra veckor. Är man för sjuk för att orka jobba så är man. Sedan hade jag väl tur att det då, våren 2020, inte var okej att gå till jobbet med hosta, så jag behövde inte fundera så mycket.

När jag började känna mig pigg igen var det bara någon dag till påskhelgen. Och när den var slut hade hostan gett med sig.

Vore jag du hade jag stannat hemma. Det låter som att du inte skulle göra så många knop på jobbet ändå, så du gör nog större nytta om du är hemma och tar hand om dig själv.

• Anonym (Ff sjuk)

Corona eller ej så är du ff sjuk. Smittar gör du inte längre men du är ju inte frisk.

• Anonym (A)

Låter inte som att du är helt kry än. Huvudvärken kan sitta i länge till. Vi hade det och trötthet efter tillfrisknande men det jobbade jag med.

• Anonym (Maria)

Har du feberkänsla el har du faktisk feber? I vilket fall tycker jag du ska stanna hemma. Är inne själv på 4 veckan. Får ofta frys/ frossattacker  men har ingen feber likväl. Men är helt slut. Hade milda symtom först, bara typ halsont o lite snuva sedan piggare och sedan small det till igen med feber i början, hosta, frysningar extrem matthet. 
    Vila du hemma lite till så mindre risk för bakslag tänker jag. Covid verkar gå lite fram och tillbaka om man har otur innan det släpper taget. 

Svar på tråden Corona i 3 veckor? Va hemma längre?