Utsatt för kemikalier över gränsvärdet
Jag är en flitig Shein-konsument som aldrig fattat att man måste tvätta kläder innan användning ? förrän nu. Dessutom brukar jag använda påsarna till allt möjligt, även livsmedel. Jag har alltså under två års tid utsatt mig för höga kemikaliehalter (Shein är kända för att ha extremt höga halter av farliga ämnen på allt som säljs, tydligen). Jag är så gott som SÄKER på att jag fått i mig alldeles för mycket gifter eftersom jag ofta har de nya kläderna (hudkontakt) på mig, plus att jag fått i mig gifterna oralt (har stoppat saker i munnen som förvarats i knappt rengjorda plastpåsar där kläderna kommit i). Och jag som försöker bli gravid....
Well, gjort är gjort. Men vad är riskerna jag står inför nu? Bör jag avstå från att skaffa barn inom den närmsta tiden? Bör jag kontakta vården för att se om kroppen har påverkats? Bör jag försöka bli gravid så snart som möjligt istället för att vänta (ifall effekten blir värre med åren)?
Jag är frisk, ung. Regelbunden menscykel. Tål tydligen en del kemikalier då jag klarar av att gå runt i de nya kläderna utan att få utslag.