Gonal-f tandvärk
Hej,
Har försökt leta efter liknande tråd utan framgång. Har någon haft ont i tänderna av Gonal-F, Fyremadel och Ovitrelle?
Jag började få extremt mycket ont i båda käkar i samband men påbörjad behandling med Gonal-f.
Det känns som ström genom tänderna, sprider sig från käkbenet till tinningen och pulserar. Endast vänstra sidan av ansiktet är drabbad. Har varit hos tandhygienist som även kallade in tandläkare i rummet för att kika men de hittade ingenting. Tandläkaren tyckte att hormonerna kan göra att jag har ont. Jag pratade även med läkaren på fertilitetskliniken som tyckte att det var märkligt, han har aldrig under sitt yrkesliv hört att någon hade ont i tänderna av sprutorna. Efteråt sa han att den enda logiska förklaringen är att östro nivåer är höga och då svullnar vävnaden som trycker på någon nerv i ansiktet.
Jag har tid för äggplock imorgon men är desperat, har tagit högsta dosen Alvedon i några dagar som hjälper lite men jag är aldrig smärtfri, kan inte sova, kan knappt äta och dricka vatten, allt gör så himla ont.
Har någon haft liknande besvär och hur länge höll de i sig?