• JaskM3

För hård penis!

Börjar med att säga att detta inte är ett skämt eller dålig humor.

Att försöka söka på detta medför i nästan alla fall att jag hamnar på någon form av läkemedel för att bli av med erektion. Så för att ta bort lite av eventuella följdfrågor har jag inga som helst problem med erektion eller att få ner den efter åt :)

Det jag har "problem" med är att den blir för hård i mitt tycke. Vad det medför är att den faktiskt blir "mindre" i både längd och omkrets då den når fullt stående läge och då är det rakt upp! visst kanske vissa har detta som ett önskemål men det blir även mindre skönt för bägge parter. 

När jag istället håller ner erektionen genom att t ex "hålla" i den rakt ut även om den vill resa sig eller klämma fast den med en handduk i "neråt" läge. Detta medför att penis då blir hård rakt ut istället vilket gör att omkrets och längd ökar. Mer än fullt tillräckligt för att genomföra samlag. Släpper jag så åker den rakt upp igen och blir då stenhård.

Har testat både pump och ringar. 

Detta är vad jag också inser ett relativt snällt problem men jag undrar därmed om någon har tips eller tricks på att INTE få fullt stånd.

• Svar på tråden För hård penis!
  • Anonym (Man 53 år make)

Det du beskriver låter precis som mig och så som jag upplever att jag alltid varit.
    Har däremot aldrig upplevt det som något problem på något sätt.

• Anonym (Ems)

Sambon har liknande problem, han säger inte att den blir för hård egentligen men det blir så att det gör ont på honom om man vinklar ner den mer än till ett visst läge. Det försvårar vissa sexställningar och omöjliggör andra. Har tyvärr ingen lösning.

• theotherone

Min penis pekar också rakt uppåt vid erektion. Om den blir ovanligt hård eller inte har jag ingen uppfattning om, men jag upplever den själv som rätt hård. Den går liksom inte att flytta på så lätt - försöker jag böja den nedåt så den pekar mer rakt ut så gör det nästan lite ont och den vill definitivt tillbaka till utgångsläget (dvs peka rakt uppåt). Men såvitt jag förstår är det inget att göra något åt.

Svar på tråden För hård penis!