• Anonym (Jag)

    Gräns för sexchatt?

    Hej! Jag har ett litet problem som jag gärna skulle vilja se vad ni tycker om. Min pojkvän skriver om sex med andra tjejer. Dom här chattarna handlar inte alls om att de pratar om hur de skulle  ha sex tillsammans. De diskuterar istället om deras sexliv. Exempelvis om att en tjej ska ha sex med en kille som har jättestor... Men min kille pressar på väldigt mycket om att hon ska berätta hur hon känner inför mötet och om hur mycket hon kommer att gilla det. Och ja, han frågar väldigt mycket om henne och berättar en del om sitt (vårat) eget sexliv. Men som sagt, aldrig kopplat till att dom ska ha sex eller likande. 

    Är detta okej? Eller är det bara normalt sexsnack med en kompis? Vad hade ni tyckt?

  • Svar på tråden Gräns för sexchatt?
  • Anonym (K)

    Nej det är inte ok. Det din kille håller på med är två saker. Dels försöker han få ur tjejerna detaljer för att kunna runka till eller iaf fantisera om. Dessutom fläker han ut ert privatliv till främlingar. Inget av dem skulle jag vara ok med.

    Det han gör kallas väl idag för microotrohet där han inte är fysiskt otrogen men ändå går över gränsen för vad som är normalt beteende i en relation.

  • Tukt

    Det viktiga är väl hur du känner. Och det tycks du redan svarat på, i och med att du skriver ett inlägg om det.
    Att han har ett sexliv för sig själv, är inget konstigt. Men här har han utvecklat en intim relation med en annan kvinna, om än digitalt. Det är något ni både måste tycka är okej.

  • Anonym (Conny L)

    Och om man som heteroman (men nyfiken) sexchattar med andra män om varandras fruar, trekanter mm?

  • Anonym (lll)

    Det är inte ok för de flesta. Han utnyttjar alltså tjejernas berättelser som näring för sina sexuella fantasier. 
    Både han och tjejerna måste väl gå igång på det annars skulle det inte fortsätta. 

    Om du inte är ok med det - säg det! 

  • Anonym (jury)

    Eftersom ändamålet med deras chatt är att tända varandra med sexuella berättelser är det lika mycket sexchatt som allt annat. Om man föredrar att utpensla  vad man vill göra med varann, verkliga berättelser om egna upplevelser eller rena fantasier är en smaksak. 

  • Anonym (beror på)

    Det beror på syftet och sättet tycker jag. Jag kan prata sexerfarenheter med mina kompisar, både tjejer och killar, och det handlar bara om ren nyfikenhet och intresse. Finns alltså ingen sexuell underton mellan oss som skriver eller pratar. 

    Men det viktiga är ju hur du/ni vill ha det i er relation. Ingen annan kan säga vad som är det rätta för just er och vilka gränser som ni bör ha.

  • TriC

    Det här är såklart en form av otrohet, och det är jättekonstigt att du ens behöver fråga oss här! Kasta ut honom utan diskussion!! Skaffa dig sedan en riktig man istället som inte håller på med sånt trams.  

  • Ocdmänniska

    Nej inte alls okej!? Han är ju otrogen skulle jag tolka det som, han måste ju få något ut av det eftersom han frågar så ingående, får nått sexuellt ut av det. Hur känner du?

Svar på tråden Gräns för sexchatt?