• Blomma1234

Ägglossning?

Hej!
    behöver lite hjälp att tyda min kropp. Det är nog andra här som är bättre på att förstå flytningar och ägglossning.
    I onsdags började jag få ökade flytningar, i torsdags var det väldigt blött och en liten mängd med elastiska flytningar, blandat liksom. Efter var flytningarna bara blöta, känslan av att det rinner till lite då och då, när jag kollade på dom har dom varit genomskinliga med lite vitt i. i söndags fick jjag återigen blandad flytning med elastiskt i som i torsdags, igår vara blöta med lite vitt i till följd av idag blandad igen med elastiskt i, något tjockare idag vid ett toalettbesök. Har under denna vecka som varit haft molande värk i höger äggstock. Har jag haft ägglossning eller har det varit förberedelser inför ägglossning som börjar nu ?

• Svar på tråden Ägglossning?
  • Anonym (Laura)

Det är ju så olika hur ägglossning tre sig för olika personer. Jag får alltid vattniga och äggviteliknande flytningar ett par dagar. Sedan får jag ont en dag kring äggstockarna och dagen efter är flytningarna och värken borta och då betraktar jag det som att ägglossningen är förbi. Vissa har ont före ägglossning, vissa precis vid, andra efteråt. Om det är barn man vill skaffa så ser jag till att ha mkt sex kring dessa dagar då man har mkt våta och trådiga flytningar. 

• Blomma1234

Tack för svar! Vi har passat på dessa dagar så hoppas på att det ska bli något denna månad. Lååång väntan tills beräknad mens ????

• Jag är bara jag

Jag visste alltid när jag hade haft äl för jag blev alltid torr dagen efter. 2-4 dagar med äl-flytningar och äl sista dagen.

• Blomma1234

Igår hade jag värk som kom och gick. På kvällen hade jag som extrem mensvärk som jag till och med vaknade av efter jag somnat. Det kändes som en blandning mellan växtvärk (samma känsla som när benen växer) och mensvärk. Kan det varit ägget som fäste om jag blivit gravid? dom två senaste fertila perioderna jag haft innan denna har jag också fått mensvärk men denna gång kändes det på ett helt annat sätt, innan har det känt som ren mensvärk. känner av det även nu på morgonen som molande. 

Svar på tråden Ägglossning?