• Hedvig424

    Mådde bättre som gravid

    Hej! Jag är 25 år och har haft problem med acne sedan tonåren. Behandlat med receptfria läkemedel och receptbelagda. Jag blev gravid i mars-21 och jag hade finare hy än nånsin. Innan graviditeten hade jag även problem med huvudvärk och torra ögon (kunde inte använda linser mer än några timmar) och dessa problem försvann så fort jag blev gravid och återkom efter förlossning. Kan tillägga att jag inte har huvudvärk pga sömnbrist för min son sover väldigt bra på natten. Det känns ju som att jag saknar något hormon som jag fick mer av som gravid? Är det någon som vet? Jag är inte intresserad av tips om läkemedel eller preventivmedel i dagsläget utan jag tänker mer på naturligt läkande eller naturliga tillskott via kost. Tack på förhand 

  • Svar på tråden Mådde bättre som gravid
  • Anonym (Både ock)

    Det är ganska vanligt att fysiska sjukdomar och åkommor man lider av blir bättre eller helt bra när man är gravid. Jag tex har svår fibbro, men som gravid knappt nån värk alls. Det går åt andra hållet också- sånt man inte har i vanliga fall kan man få som gravid. Jag fick graviditetsmigrän och har i stort sett aldrig migrän som icke gravid. Man kan ju lätt tro att det beror på hormonerna. De man har högt av som gravid är hcg och progesteron. Men det är nog svårt peka ut ett enskilt ämne. Allt är ett samspel i kroppen när man är gravid. Just därför tror jag inte det finns nåt man kan köpa och ta som funkar när man inte är gravid. 

    Akne, huvudvärk och torra ögon har inte en orsak så därför får man prova sig fram till en lösning också. Speciellt huvudvärk kan ju ha tusen orsaker. Jag antar att du provat silikon-linser? Jag kan inte ha annat än såna.

Svar på tråden Mådde bättre som gravid