• Anonym (Ont i halsen)

Kan lymfkörtlar göra ont?

Igår fick jag plötsligt ont i halsen. Trodde jag skulle bli förkyld men det blev jag inte till idag. Hade som köldskakningar under täcket i fem minuter igår fast jag inte ens frös. 

Under käkbenet nedanför örat så har det gjort jätteont att ens peta på vad jag antar är lymfkörteln där. Det gör även ont att svälja. 

Kan det vara lymfkörteln som spökar? 

Jag ser ingen svullnad och känner ingen svullnad direkt heller men det gör ont att ta på höger sida av halsen men inte vänster. 

Kan jag vara sjuk ändå med öm lymfkörtel som enda symptom? 

Jag tog tredje Pfizer för två veckor sen. Inte för att jag tror att det har med det att göra men ändå. 

• Svar på tråden Kan lymfkörtlar göra ont?
  • Anonym (H)

Sådär hade jag från och till hela barndomen. En knöl under örat som gjorde jätte ont, kunde knappt äta ibland. Den opererades bort när jag var 14. 

• Anonym (gg)

Kan du inte ha fått covid då?

• moaguuun
    Anonym (gg) skrev 2022-02-01 17:16:27 följande:

Kan du inte ha fått covid då?

Suck. Varför skulle det vara covid av alla 10 + miljoner möjliga sjukdomar. Är som om folk tror det är den enda sjukdom som existerar helt plötsligt 
  • Anonym (gg)
    moaguuun skrev 2022-02-01 17:22:54 följande:
    Suck. Varför skulle det vara covid av alla 10 + miljoner möjliga sjukdomar. Är som om folk tror det är den enda sjukdom som existerar helt plötsligt 
    Hm, för att vi har väldigt stor smittspridning av covid? Ont i halsen, svullna lymförtlar och frossa är symptom jag hade när jag hade covid. För min son var det inte mer än så, för oss andra kom själva sjukdomen några dagar senare.
  • Anonym (?)

Halsböld? Körtelfeber? 

• moaguuun
    Anonym (gg) skrev 2022-02-01 18:37:14 följande:
    Hm, för att vi har väldigt stor smittspridning av covid? Ont i halsen, svullna lymförtlar och frossa är symptom jag hade när jag hade covid. För min son var det inte mer än så, för oss andra kom själva sjukdomen några dagar senare.
    Är också förkylnings säsong.  
  • Hotrod

Ja det gör dom när man tex har bihåleinflammation.

Burnout
  • Anonym (A)
    Hotrod skrev 2022-02-01 20:46:46 följande:
    Ja det gör dom när man tex har bihåleinflammation.
    Ja, det kan dom göra
  • Anonym (Ont i halsen)
    Anonym (gg) skrev 2022-02-01 18:37:14 följande:
    Det finns förstås en möjlighet att det är covid. Jag har hemtest men är inte det minsta snuvig så jag tror inte att det funkar att ta det då. 

Menar du att du kände av mina symptom först och sen tog det flera dagar innan förkylningen kom igång?

Idag har jag varit lite trött och kände mig lite sjuk i en timme mitt på dagen men har varit normal resten av tiden. 
    Anonym (?) skrev 2022-02-01 18:38:19 följande:
    Halsböld? Körtelfeber? 
    Halsböld tänkte jag på och blev livrädd för att jag läste nån skräckhistoria om det förra året. 

Nu ikväll är det inte alls lika ömt som igår på halsen. 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Ont i halsen) skrev 2022-02-01 21:39:39 följande:
    Det finns förstås en möjlighet att det är covid. Jag har hemtest men är inte det minsta snuvig så jag tror inte att det funkar att ta det då. 

Menar du att du kände av mina symptom först och sen tog det flera dagar innan förkylningen kom igång?

Idag har jag varit lite trött och kände mig lite sjuk i en timme mitt på dagen men har varit normal resten av tiden. 
    Anonym (?) skrev 2022-02-01 18:38:19 följande:
    Halsböld? Körtelfeber? 
    Halsböld tänkte jag på och blev livrädd för att jag läste nån skräckhistoria om det förra året. 

Nu ikväll är det inte alls lika ömt som igår på halsen. 
    Jag hade ont i halsen först i några dagar, sedan kom hosta och annat, mer sjukdomskänsla. Jag testade negativt på snabbtest, det gjorde även mina barn, var inte heller snuvig f.ö. förrän efter typ 4 dagar. Testade positivt på pcr-test som jag tog samma dag som snabbtesten. 
  • Anonym (Ont i halsen)
    Anonym (gg) skrev 2022-02-01 22:33:45 följande:
    Jag hade ont i halsen först i några dagar, sedan kom hosta och annat, mer sjukdomskänsla. Jag testade negativt på snabbtest, det gjorde även mina barn, var inte heller snuvig f.ö. förrän efter typ 4 dagar. Testade positivt på pcr-test som jag tog samma dag som snabbtesten. 
    Jag förstår. 

För mig var vad-det-nu-var bara ömma lymfkörtlar på en sida av halsen och ont i halsen när jag skulle svälja i 24 timmar. Konstiga saker man kan åka på ibland. 
Svar på tråden Kan lymfkörtlar göra ont?